Jobb, övningskörning, tandläkaren och teoriprov.

Helgen har varit lång pga jobb. Började med att jobba kväll i torsdags och fredags. Jobbiga pass. Mycket patienter. T ex i torsdags började vi starta första patienten kl.13.40 och var inte klara med alla förräns kl.16.40. Tanken är att man ska hinna med en fika rast på 30 min vid kl.14.45 men det hann vi inte. Hann knappt heller sitta ner och äta kvällsfikat i lugn och ro utan man kände sig stressad. Sen var det inte färdigarbetat förräns precis när vi slutade. Låtar kanske inte jobbigt men man blir gaaaanska så trött. I fredags ville en patient inte komma i tid och vi fick inte korta ner dialystiden för njurjouren så eftersom jag hade beredskap så fick jag sluta 45 min senare än planerat. Irriterande som fan!

Annars var lördag och söndag helt okej. Världens bästa Marcus skjussade mig till jobbet både i lördags och söndags morse. Sen har vi också övningskört i helgen. I lördags gick det verkligen åt skogen. Körde på smala vägar med trafik i Glanshammar. Jag blev sönderstressad och Marcus var övertygad om att jag skulle repa lacken. Kändes som om jag aldrig kommer kunna ta körkort och jag ville bara stanna och skita i allt. Marcus sa att jag minsann fick köra hem iallafall. Samlande mig och sen gick det bättre på vägen hem.
Vi tog nya tag igår efter jobbet och körde ut till Bista där vi kört tidigare. Gick tusen gånger bättre igår och jag tyckte t.o.m. att det var rätt kul att köra igen. Körde gamla E18 mot Karlskoga en bit. Men jag har fortfarande lite svårt att veta var jag har bilen och hålla hastigheten rätt. Alltså komma upp i 70 km/h och stanna där inte pendla mellan 65-75.


Sen har vi kommit till idag. Idag har jag varit ledig. Sovit som ett as i natt. Alltså dåligt. Kom iallafall upp i tid imorse så jag hann med bussen till Vivalla. Jag skulle till tandläkaren och går kvar i Vivalla. Jag tycker att de är trevliga och bra. Mina tänder var bra. Inga hål. Behövde dock bättre på tandborstningen på insidan av framtänderna. Har varit så nervös för mina visdomständer och hörntänder att jag glömt bort de där framme.
Tog iallafall nöjd bussen hem (behövde inte betala något heller eftersom jag har tandförsäkring). Nu var det helt plötsligt fint väder och jag bestämde mig för att gå hem från stan istället för att stå och vänta på nästa buss. Tog ca. 25 min och var väldigt skönt. Gick en väg jag aldrig gått tidigare. Den vägen kändes mer hemtrevlig så tar nog den fler gånger :)

Sen jag kommit hem har jag ätit lunch och pluggat Bonniers trafikskola på datorn. Jag håller på och tragglar med vägmärken nu och tycker att det är lite svårt att hålla reda på alla konstiga namn. Oftast fattar man ju iallafall men vissa är bra allt lika. Jag blev iallafall galen och tänkte att jag skulle testa att göra ett teoriprov istället. I programmet alltså. Och vet ni vad? Jag blev godkänd. Haha. Men det var på håret, 52 av 70 rätt som visst är gränsen för godkänd. Känner mig ändå rätt njöjd med mig själv eftersom jag inte ens kommit till själva körningsdelen på teorin.

Nu är det färdigpluggat för en stund.
Ska läsa lite bloggar istället.

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback