Dressin i Degerfors.

I lördags var det kanonfint höstväder och vilken tur vi hade att det var just den dagen vi skulle åka dressin. Första gången för mig men Marcus och hans familj var och åkte förra året också. Dressin är alltså cyklar på ett järnvägsspår, inte sånna där vagnar som man stor och pumpar runt. Hade kanske också varit kul förstås.

     
     

Vi cyklade en bit sen stannade vi och fikade. Marcus hade köpte några torra bullar. Lite konstigt för att det stod att de skulle vara bakade samma dag han köpte den alltså dagen innan. Skumt. Men de andra hade massa fika så vi fick smaka lite av dem.

Efter fikat och lite kartläsning cyklade vi vidare och mötte Petra och Tazza vid vägen. Man får ju inte ha med hundar på dressinerna så de kunde inte åka med. Men Tazza var duktig så de kunde åka med en kort bit till Mosstorp där vi åt lunch, grillade korv.

           
           
                  
              
           

Vi gick en sväng till en sjö som fann där och tittade lite innan vi vände cyklarna och började trampa tillbaka. Vi stannade även en sista stund och fikade igen. Mycket fikande, hehe :) Men lite fika förbrände vi iallafall för var uppförsbacke påvägen tillbaka så var lite tyngre då.

           
           
           
           

Juste på vägen hem så stannade vi även och plockade svamp. Eller jag och Marcus plocka inga dels för jag inte kan någonting om svamp och skulle förmodligenn få med mig något giftigt hem och dels för att Marcus inte gillar svamp. Visst jag skulle ju kunna ha gjort mig en kantarellsmörgås men Marcus klarar inte ens av lukten av stekt svamp. Haha. Mr. Känslig ;) De andra hittade en hel del var så de var nog nöjda :)

Det var rätt kul att åka dressin, man kunde få upp en riktigt bra fart.
Har ni inget att göra nästa sommar/sensommar så ta en tur.
Kostade 300 kr/cykel för en hel dag.

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback