Min shopping, Alla helgons dag och 1 års firande

Jag köpte en del när jag och Lisa var på stan. Köpte lite julsaker. Jag har verkligen svårt att låta bli när jag hittar fina julsaker. På Åhlens hade de glöggmuggar som jag blev helt kära i. Ringde och dubbelkollade med Marcus att jag fick köpa dem åt oss, haha. Var in en sväng till Korthuset innan körlektionen och där hittade jag lite smått och gott, men även på Indiska och Lagerhaus fanns det fina julsaker.
Blev en stor och jätteskön tröja från H&M (hade den igår och den blir nog en favorit i vinter), en svart klänning och blå blus från Monki och en svart kofta från gina tricot, så nu kan jag slänga min urtvättade. Smyckena är från gina tricot.

     
            
     
     

Igår var det Alla helgon dag. Grått och trist ute. Jag och Marcus var iallafall ute och åkte en sväng. Jag övningskörde. Gick rätt bra, iallafall på vägen hem. Först åkte vi till Norra Kyrkogården och tände ett ljus på min farmors föräldrars grav. Vi var mycket hos dem på somrarna i Skåne när vi var små. Sedan körde vi vidare till Knista kyrkogård och tände ett ljus på Marcus morfars grav.

       

Stannade till hos svärfar i Fjugesta där vi fikade och började titta på en hemvideo. Tycker det är kul att titta på sånna. Hehe :) Petra och Tazza kom också en stund och det var hos som hade med sig all fika. Blev proppmätt. Så när jag och Marcus skulle ut och äta på kvällen kom vi iväg rätt sent. Var på stan till kl.19 ungefär. Hade tänkt gå till Indigo och äta gott eftersom vi firar 1 år imorgon, men ville fira på en helg. Men det såg verkligen smockat ut där inne. Gick då förbi al Forno men det var lika mycket folk där. Insåg då att vi var för sent ute och skulle ha bokat bord. Men det är ju så tråkigt för man kan ju inte bara boka ett bord som back-up ifall det är fullt på Indigo. Jag tycker faktiskt att det är dumt att de inte har bordbokning, iallafall halva stället.

Så eftersom jag och Marcus inte ville gå över hela stan för att förmodligen bli besvikna över att det inte fanns plats någonstas. Så vi valde vi det närmsta som inte var Mc Donalds - Pizza Planeten. Var gott det med, men vi hade taget ett glas vin hemma innan vi åkte och var sugna lite mer och sen är det ju inte så mysigt på ett Pizza ställe sådär. Blev iallafall mätta och tog bussen hem. Köpte lite choklad och jordgubbar på Coop på vägen hem. Så fick mysa i soffan tillsammans med Så mycket bättre istället. Funka det med :)

Idag har jag rensat i min sminklåda. Slängde lite och gjorde rent allt. Det jag visst har mest av är nagellack (40 st), men ögonskuggor och läppglans kommer inte långt efter. Ska nog börja sminka mig lite mer.

XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback