White Lies på Cirkus Stocholm i måndags

Efter att ha lämnat väskor och pratat några ord med Mats i Vällingby tog vi T-banan till centrum och sedan spårvagn ut till Skansen till Cirkus. Resan gick bra och var smidig. Vi hittade lätt hur vi skulle gå också vilket alltid är ett plus.

   


Vet inte om vi var tidiga men vi slapp iallafall att köa in och till garderoberna. Jag köpte en grå t-shirt och sen tog vi oss ett glas vin medans vi väntade. Mycket trevligt och humöret började bli på topp, efter att ha varit lite småtrött.

Helt plötsligt hör vi ett band spela och vi tror så klart att det är det första förbandet, vilket det iofs var men inte det vi trodde, eftersom de hade hela tre förband. Sjukt egentligen. Tenplayt hette de och är ett svenskt band. Jag tyckte att de var rätt bra :)




Nästa förband ut var Tranfer. Var lite knepigt för vi låg ju efter hela tiden i tänket med banden men iallafall efter mycket om och men kom Crocodiles ut och spelade som sita förband. Jag var ganska så jättetrött då eftersom de tog massor med tid på sig att bygga om scenen efter varje band. Alla band var väl bra men jag ville ju inte höra dem utan WL så jag lyssnade inte så noga, försökte istället tagga till, låta bli och somna och vila nacken en stund.

  
  


Sen äntligen äntligen äntligen kommer White Lies ut på scen och det lät såhär:





Sen började de så klart spela en rad olika låtar och jag kom bara längre och längre fram. Ibland såg jag inte ett skit, ibland såg jag jättebra, ibland blev jag stampad på med klackskor, ibland blev jag nerputtad från upphöjningen som var vid sen av ett finnigt tönt-arsle. Brydde jag mig? Nej. Jag var på den bästa platsen på jorden. Vid scen med Harry McVeighs underbara stämma som ljöd i högtalaren. Jag älskar det här!





Här är massa videos som jag har spelat in:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback