My Chemical Romance spelningen

Av alla dessa dagar vädret bestämmer sig för att ge oss mera snö trots svaga hopp om vår så är det så klart den dagen jag och Marcus ska ta bilen till Stockholm. Isn't it great? Som tur är kom vi fram hela och rena dock ej friska för som alla vet var jag grymt förkyld i fredags. Tur var iallafall att jag (vi) var lediga.


    
     


Middag blev som ni ser på bilden på McDonalds. Skräpmat hör konserter och spelningar till. Vi parkerade i Globens parkeringshus. Välidgt smidigt. Men ack så dyrt. Tycker dock det är värt det. Man kommer ju direkt på hela torget med alla arenor. Nu skulle vi till Annexet och vi möttes av massa folk med typ campinggrejer. De hade nog varit där sen tidigt på morgonen eller kanske t.o.m. dagen innan?


               


Vi hade tur och gled förbi halva kön på någe konstigt sätt. Var ingen som klagade så vi stod kvar. Väl inne köpte jag mig en T-shirt (läs: Marcus gav mig pengar) <3 Vi hängde in våra jackor och fixade med allt annat som hör till.


                             
              


Golvet var indelat i två så de som hade köpt ståplatser fick chansen att komma till delen närmast scenen. Jag och Marcus valde dock att ställa oss vid stängselt på andra sidan istället. Var 1 pers framför oss där och man såg scenen jättebra. De framför var korta också. Sen blir det ju alltid rök, hopp och armar i luften som försvårar sikten och korten man tar. Vet heller inte om jag har gjort någon dum inställning på min kamera för det blir inte så bra bilder som jag tyckte de blev i början.

Men iallafall. Var ett förband som spelade lagom länge - Lost Alone. Aaaaaj mina öron!! Var inte alls beredd på denna ljudnivå. Jag har fortfarande lite ont i öronen och hör ingenting efter jag har duschat.


   
   


 


Så där lät det när My Chemical Romance entrade scenen. Jag blev som de andra fjortisarna längs fram. Haha.
Efter dessa låtar så spelade de Hang 'Em High som hörs i slutet då kom ytterliggare ett fjortisskrik ur min strupe. Yes yes yes!! Men vad betyder detta? Jo det betyder att de spelade gamla låtar också. Blev låtar från alla album bortsett från det första. 


  
  
  
                     (Bilderna är lånade från Kulturbloggen)


Jag har lagt upp den del filmer på youtube och tänkte att jag skulle lägga upp de bästa nya låtarna här i bloggen som är Sing, The Only Hope For Me Is YouSummertime och Bulletproof Heart. Haha nu såg jag att det bara var en video kvar men va fan det får vara så. 


       


Uhm.. Vad mer? Jag älskade spelningen och känner att jag inte alls hade växt ifrån My Chem. Lite av vad Gerard pratade om på scen var förutsägbart men va fan, det är väl lika bra ändå? De är ett grymt band och Gerard is my hero. Och och och vet ni? Han sa att de kanske kommer tillbaka till Sverige i sommar!! Hoppas hoppas hoppas ;)

Jag ger spelningen 4,5 i betyg av 5. Inte fullt pga att jag ville ha stått längre fram, förbandet förstörde mina öron och jag hade gärna önskat att de hade spelat minst 20 min till. Var lite kort, ca 1 ½ h. Finns grymt många bra låtar som jag gärna hade velat hört. Min favorit Famous Last Words var iallafall med och Welcome to the Black Parade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback