Lediga fredag

Idag är det men enda lediga dag denna vecka och så tyckte jag att vi skulle ha en mysfrukost. Så jag gjorde scones och så igår hade jag köpt jordgubbar som vi hade till frukosten också. Vi fick stressa iväg men det var rätt mysigt iallafall.

Halv 11 skulle vi träffa killen som ska ta över min lägenhet för han skulle skriva på övertagningspapper till Boxer och så men han kom inte. Suck. Fel på bilen. Som tur är skulle vi iallafall till banken. Irriterande annars att stressa iväg så där, jag hann inte ens gå på toa! Gick iallafall bra på banken och vi har nu ett gemensat konto med varsitt kort så som vi ville ha det.

Efter bankbesöket hann vi nätt och jämt gå in på Entré där vi hittade lite fina saker:


         
       

Hushållspappreshållaren matchar kaffeburken jättefint och ännu finare kommer det att bli när jag har fått måla köksbänken vit. Tavlorna har jag slängt upp i sovrummet. De ska sättas rakare och bättre på den perfekta platsen sen när vi har fått omtapetserat. Dvs. när jag har tjatat så pass mycket på Marcus och hans pappa att de inte längre orkar med mig.

Halv 12 hade vi bokat släp till i 3 h så vi kunde köra skrivbord m.m. hem till mamma som hon ville ha och slänga resten på tippen. Gick rätt smidigt. Vi böt hallspegel med mamma. Jag hade tänkt att måla den vit och kände mig supernöjd men när vi kom hem så var spegel för bred iallafall :(

På vägen hem såg jag att jag fått sms från Posten och mina paket från IKEA fanns på ICA att hämta. YES!! Självklart hämtade vi dem och nu sitter jag i vår nya soffa. Marcus sitter på andra sidan på divanen och spelar krigsspel och det känns som om han sitter en halvmil bort. Ne inte riktigt kanske men långt bort äre iallafall.


       

                           

Dessa fotöljer har vi suttit på innan som två idoter. Haha ne men det gick bra fast var inte sä mysigt med armstöden emellan oss. Lampan köpte vi i veckan på IKEA och den hänger i sovrummet. Typ allt kommer bli vitt i sovrummet när det är klart, vilket kanske Marcus inte är så förtjust i, men han får faktiskt vänja sig ;)

Nu ska jag ta och laga liet fredagsmat.
XOXO


Kommentarer
Postat av: Kiina

Vad fint ni får det! Vill gärna se irl =)

2011-03-12 @ 17:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback