Foo Fighters på Stockholm stadion ♥


Bild lånad från
rockfoto.


Var ju på Foo Figthters konsert i onsdags. Tog tåget tillsammans med Louise på morgonen och mötte upp Rebecka i Stockholm på St. Eriksplan där vi åt lunch/middag - sushi. Mycket gott :)

  


Hem till Rebecka för att lämna Louise väska och sen tog vi bussen till Stadion för att börja köa. Vi hade lite otur för när vi kom fram till kön ska började det att regna. Ja regna! Panik, eller aa nästan panik. Som tur är slutade det rätt snart och sen var det strålande sol resterande kväll :)

     


Inne på stadion blev det en öl för Louise och Rebecka, jag hoppade den helt enkelt för att pengarna inte räckte till tre och för att jag inte gillar öl ;) Sen vare bara att ställa sig på en bra plats, som visade sig vara en skitplats för att det var massor med bråk där vi stod och en man bakom oss luktade verkligen smuts. Tror inte att han vistte vad en dusch är för något.

     


Första förbandet var Biffy Clyro och var riktigt bra. Ska nog börja lyssna lite på dem. Andra förbandet var inte alls lika bra, iallafall inte live. Nasalt, falskt och alldeles för högt på trummorna. Band of Horses var det.

     


Efter lååång väntan och onda ryggar samt knän kom äntligen Foo Fighters ut på scen och rockade i 2 h. Mycket mycket bra. Dave Grohl är helt fantastisk!!
Aftonbladet har skrivit en bra recension.

     

     

Blev dessvärre inga bra videos denna gång heller. Någe del på kameran?
Har lagt upp 3 iallafall för att man ska få lite känsla samt att de var rätt okej ändå.
All my life är en av de bästa låtarna så därför var den tvungen att komma med.










Efter konserten var vi hungriga och hade ont i fötterna, iallafall jag. Gick en sväng men fick som tur var plats på en buss till Odenplan, där vi åt på Mc Donalds och sen tog jag T-banan hem till Mats, eftersom han var så snäll och lät mig sova där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback