Where the action is 28 juni 2011 - Azaleadalen, Göteborg

WTAI var en mycket trevlig endags festival och jag är väldigt glad att jag åka på den. Hade först inte tänkt det men fick hjälp att ändra mig utav Michel och sen hackade även Paula på och typ i sista stund Krisitin och Camilla :D

Vi tog bilen för att jag och Paula skulle jobba dagen efter. Vi hade tur med parkering, men det har man visst alltid när Paula är med ;) Fick en plats precis vid Slottskogen :) Åkte vid 08-tiden och kom hem vid 03-tiden sen. Så man var rätt trött och solbränd, eftersom det hade varit strålande sol hela dagen. Solen stod bakom scenerna så är mycket blekare på ryggen, hehe.


     
     

När vi kom var det lunchtid och vi var så klart hungriga. Medans vi åt så spelade Sahara Hotnights. Vi var inga direkta fan av dem så det gjorde oss inte så mycket att vi missade spelningen. Sen var det dags för Royal Republic, som jag faktiskt inte kommer ihåg så mycket av. Efter dem var det iallafall Serenades. satt i gräset och lyssna och de var vädligt bra :)


     
     


Efter det spelade Jenny & Johnny. Spelningarna gick i ett, det var ingen paus emellan eftersom de hade två scener. Lite synd för man kunde aldrig lyssna på 2 hela konserter efter varandra förutom de två sista eftersom den som spela nästsist slutade 15 min för tidigt enl. schemat.





Nästa spelning som vi såg hela på var Paolo Nutini som är Camillas och Krisitins favorit.


     




Efter detta spelade Daniel Adams-Ray som vi dessvärre missade det mesta på. Vet inte riktigt vad vi gjorde mer än kolla klart på Paolo. Jo vi kollade nog runt lite på området och fikade med glass och cola. Svindryt. 30 kr för en glass och 30 kr för en cola!

     
  


Kl.17.00 började The Ark spela. Jag gillar The Ark, men har inte lyssnat så mycket på deras nyaste låtar, vilket var synd för de spelade väldigt mycket nytt. Självfallet spelade de några av mina favoriter bl a "It takes a fool to remain sane" ♥


        
     




Nu var det dags för Bright Eyes.
Camilla gick fram och ställde sig medan Michel
satte sig i skuggan under ett träd och vi andra
tre la och i solen och lyssnade. Paula somnade t.o.m.

     


Sen var det verkligen dags att få lite mat i magen. Klockan var trots allt drygt 19. Glasvegas spelade men vi gick faktiskt inte och tittade. Ingen vad jag vet som hade lyssnat ordentligt på dem av oss.
Nästa man upp på lilla scenen var Brandon Flowers. Oj va bra han var! Jag och Marcus hade lyssnat lite på honom i bilen och jag tyckte det lät bra så jag ville gå fram och titta, men det var ingen annan som ville det. Michel skulle köa en bra plats för sista bandet och de andra orkade nog inte. Jag sa att jag skulle vara tillbaka efter 4 låtar men kände att jag var tvungen att se hela. Som tur var hade vi täckning på mobilerna just då så jag kunde smsa Camilla och bestämma mötesplats senare.

     




Sist ut var Coldplay. De gjorde en bra spelning som vanligt, men jag hade ingen bra plats och blev inte wowad så de var inte dagens höjdpunkt för mig. Men bra är de, de är det alltid ;) Sjukt mycket folk var det också. 25 000 var på festivalen och nog alla stod där på gräsplätten och tittade, vi satt uppe i dungen. Jag försökte gå fram men gick och satte mig efter ett tag.

     
     
  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback