Min årskrönika som kommer bättre sent än aldrig...

Nu medans jag lyssnar på White Lies nya album på Spotify och väntar på att det ska bli dags att gå ner i tvättstugan igen tänkte jag påbörja min årskrönika för 2010. Lite sent kanske eftersom vi redan har passerat halva januari, men som sägt bättre sent än aldrig.
Det känns som om jag har gjort mycket men ändå känns det som om året har gått fort så tänkte det skulle passa med en årskrönika. Menar det är ju inge kul att läsa om ett händelselöst år? Kan bli deppigt för inte allra minst för en själv.


Januari.

Min kompis Julia bodde hemma hos mig i några dagar.
Vi hade fest och så innan hon skulle fara till Bristol.

  
 


10 januari, dvs. två dagar efter Julia åkt for jag och Rebecka till Teneriffa och Los Cristianos för en veckas underbar semester :D <3 Vi hade det jätteskönt med perfekt värme, sol och bad. God mat och drinkar. Båttur med Royal Delfin. Hade bokat ospec. och hade turen att få en 5 stjärnigt Golf resort hotell med gångavstånd till stranden.

        
        


Annars i januari har jag firat massa födelsedagar. Jobbat extra med vaccinationsgruppen och på avd.26 (barn). Så klart varit på Hindersmässan och klagat på kyla och snö.



Februari.

1 februari började jag på mitt nya (och nuvarande) jobb Hemodialysmottagningen på USÖ. Ett stort plus med dialysen är den långa inskolningen så jag inskolades hela februari.

Förutom jobb så var jag på en del bio och när lönen kom köpte jag mig en ny TV :)
Vi hade även babyshower för Ida.

       



Mars.

Jag lämnar min frisör som jag haft hela livet för att testa Åsa på Fåfäng. Blev ingen drastisk klippning eftersom jag inte riktigt visste vad jag kunde vänta mig men också för jag inte var redo att säga hejdå till mitt långa hår.

Var även denna månad på bio och har fått försmak för det. Nu i höst blev jag Guldmedlem.
I slutet på månaden var min inskolning slut och jag fick klara mig själv. Jag var lite trött på jobbet då men när jag fick mer ansvar och det blev mera saker att göra så blev det bättre med jobbandan igen.

Annars var mars en grå och trist månad. Man bara går och väntar på att våren ska komma på riktigt.



April.

Min månad. Blev hela 23 år. Min födelsedag förstördes dock av vulkanutbrottet på Island som skedde natten till den 15:e (?) På morgonen verkade det ändå fortfarande som om flygen från Skavsta skulle lyfta, så jag och Becks sätter oss på tåget till Västerås i tron om att få åka till London och Bristol för en långweekend med Julia. Fick vända på flygplatsen och min födelsedag firades med 3D bio istället. Besvikelse.
Rebecka fyllde 25 år den 14:e alltså dagen innan mig. Vi åkte till Stockholm på fredagen istället och fick göra av med våra shoppingpengar i huvudstaden istället. Och istället för fest i England fick det duga med Ritz.

        


Vi hade Klinikfest med jobbet på Club700 med uppträdanden.
Och det var länge sen jag skrattade så mycket :D

                

Jag, Rebecka, Ida och Sanna var hem till Kiina och Magnus, grillade och tittade på deras hus i Åbytorp.
Sen var det lite mer fester och middagar blandat med massa jobb och lite bio.



Maj.

Maj tycker jag är en riktig vårmånad och jag har för mig att det var rätt fint väder under maj 2010 (?). 
Jag var till barnmorskan för ett obligatorisk cytologprov som turligt nog var negativt. 
Jag umgicks med familjen och kompisar när jag inte jobbade.

Vi åkte med Räkbåten med jobbet (bara Dialysen denna gång).

          
          

Jag var på SATC 2 premiären och fick en goodiebag.

Jag och Becks hade en galen kväll i Stadsparken och på Strömpis då vi tittade på Casablanca och drack alldeles för mycket för vårt eget bästa. 

        



Detta får räcka för denna gång. Ser att jag kanske inte har gjort så mycket som jag trott trots allt. Fast året är ju inte slut än :)
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback