Julbak ♥

Igår bakade jag för fullt. Men nu i efterhand verkade det inte vara så mycket iallafall. Blir väl att det känns så med så många moment i bakningen. Jag började iallafall med att göra saffranskorpor med pistage och apelsin. Sen gjorde jag lussekatter. Försökte mig även på knäck men det blev som vanligt inte bra. Tog en för liten kastrull och då kokade det så klart över och nu har jag knäck över hela spisen. Fick något medel av mamma som skulle vara bra att ha på. Ska testa det senare. Slängde inte knäcken som blev kvar i kastrullen men den stelnar ju aldrig. Har lagt dem i frysen nu för att testa (för smaken är god) annars får det bli soptunnan. Jag lyckades iallafall med en annan julgodis, som jag inte kommer ihåg vad den heter. Det är iallafall vit choklad och lime. 

         
      
     
         
         

Jag älskar att baka. Borde kanske starta ett café? Det dumma är att bara för att jag tycker att det är kul så betyder det inte att jag är bra på det...

Känner mig ändå  nöjd med det jag gjorde igår, förutom knäcken så klart. Hade dock tänkt att göra en annan slags saffransbulle också plus lite mer julgodis, men det får bli en annan dag.

XOXO

Kommentarer
Postat av: Segersten

Håller med dig.. Bara för att man tycker det är kul betyder det inte att man är bra på det. Jag tror jag har världsrekord i misslyckanden när det gäller bakning.. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback