Decemberhelg i Stockholm.

Idag är det söndag och nu har jag och Sandra varit i Stockholm hos vår morbror och hans sambo sen i fredags. Det har väl inte riktigt varit som vi hade tänkt oss. Jag har varit trött och faktiskt lite misspepp på shoppning, om det nu verkligen kan vara möjligt? Sen har ju den snö som kom regnat bort, så där försvann den härliga julkänslan. Men det har så klart varit mycket bra i helgen också. En del shopping trots allt. Julklappar till alla förutom Sandra. Lite svårt eftersom hon var med hela tiden.


Fredag.

Marcus hämtade mig från jobbet och skjutsade mig till tåget. Superskönt eftersom det regnade så tråkigt. Tågen var i tid och T-banan matchade perfekt. När vi kom fram till Mats och Svetislav åt vi middag och spelade sen Monopol, ett nytt Sverige Monopol Mats fick av oss i julas.

       
     



Lördag.

Lagom sovmorgon till kl.09-10. Fix och frukost. Sen T-banan till moster Lena som flyttat till Slussen ungefär. Tittade på hennes lilla etta. Var väldigt fin och mysig :) Lena fortsatte kolla på skidorna och jag o Sandra gick till Gamla stan. Nära och bra. Men Gud va mycket folk det var där. Man kunde typ inte gå någonstans. Hittade iallafall några julklappar.
Gick så klart till min favorit bokaffär - Sciene fiction bokhandeln. Hittade en bok jag ville ha med bl a Charliene Harris och vid kassorna såg jag en bok som verkade bra - Cirkeln av två svenska författare som visade sig komma till bokhandeln för signering. Stannade så klart så har nu fått den signerad. Verkade vara trevliga och avslappnade författare så hoppas boken är lika bra :)
Mötte sedan upp Lena för en sen lunch. Men det var inte så lätt att ta sig till platsen pga massa demostrationer så det var avspärrat en stor del vid Rikstaden. Dagen blev mycket kort eftersom vi gick och gick utan att komma någonstans.
På kvällen blev det så klart middag och sen spelade vi Wii istället.

            
            
            
            



Söndag.

Idag alltså. Idag höll vi oss i Vällingby. Tycker att det är lite drygt att åka T-banan in till stan och sen tillbaka i nästan 1 h för att shoppa någon timme som man lika gärna kan göra här i Vällingby Centrum. Visst det finns massa saker i stan vi ville gå till men vi orkade väl inte. Köpte klart de sista julklapparna idag iallafall och blev lite inhandlat till mig själv (blev det igår med så klart). Så nu är resväskan fullproppad till max. Glömde först handduken så den får ligga i handväskan. Haha.
Nu har vi precis ätit och tittar lite på TV. Vet inte vad vi ska sysselsätta oss med innan tåget hem men det löser sig. Tåget går vid 22-tiden så är hemma strax innan midnatt.

            


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback