Kräftfiske i spöregn.

Jag har aldrig varit med och fiskat kräftor innan igår. Tyvärr så hade vi väldigt otur med vädret. Spöregn. Kanske inte det man önskar sig när man ska sitta ute i skogen i 6 h. Hade inget regnställ heller så var på stan i torsdags tillsammans med Jossan för att bl a köpa ett. Men shit va dyra de är. Om man ska ha ett bra alltså, fast de andra lite sämre varianten tyckte jag också var lite dyra. Hittade sen en regnkappa på Åhléns för 149 kr. Tänkte att det fick bära ellet brista. Sen hade jag och Marcus ett varsitt stort paraply så jag klarade mig från att bli jätteblöt :)
Svärfar däremot hade inga stövlar så han blev sådär lagom blöt om fötterna. Sen även Marcus, Fredrik och Lindas regnställ läckte så de blev blöta.

Vi var i Degerfors och fiskade. Var Fredriks jobb som hade arrangerat det hela. De bjöd på grillad hamburgare, korv och festis.

       
   

Vi gav upp efter drygt 1,5 h (?) och satte oss i bilen. Skönt!
Jag satt sen kvar i bilen mesta tiden. Var ute en sväng när vi åt och tömde burarna i halvtid. Hade då bara fått 9 kräftor. 11 egentligen men 2 var för små. Var glad för att jag fick sitta i bilen för frös supermycket. Killarna plockade t.o.m. ihop allting utan att säga till mig och Linda. Helt ok ;)


       

I slutändan fick vi 32 st kräftor (och alla överlevde så de sitter nog och mumsar på dem just nu). Var visst bättre än förra året för då fick de 30 st och första gången fick de endast 5 st. Så det blir bättre och bättre :)

Marcus är alltså på kräfrskiva i Fjugesta idag. Jag är dock hemma eftersom jag jobbat idag och ska jobba tidigt imorgon med. Egentligen var tanken att jag skulle till en kille Markus på jobbet på fest men jag orkar tyvärr inte. Är supertrött och har huvudvärk. Så ska fixa något att äta nu och sen kura ner mig i soffan och se på en tjejfilm (en sån som Marcus vägrar titta på).

XOXO


Kommentarer
Postat av: amanda

¨åh va mysigt det låter=) Vilken film blev det?? :D

Postat av: Madde

Eat Pray Love (Kärlek lycka och meningen med livet) med Julia Roberts. Gillar egentligen inte henne men tyckte att den var bra :)

2011-08-22 @ 15:05:25
URL: http://medei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback