Jobb, utbildningsdag och babyshower.

Det är bara tisdag idag men det känns både som torsdag och som måndag. Lite skumt kan tyckas. Torsdag känns det som för det var min fjärde jobbdag i rad och måndag känns det som för att det var utbildningsdag igår och vi var alltså inte på Dialysen.

Utbildningsdagen var på City konferans center i SCB huset. Var sköna stolar men man får ändå ont i ryggen av att sitta hela dagen. Efter introduktionen av dagen var det information om blodsmitta sen fika (frukost) sen i 2 ½ h höll vi på och prata om USÖ's värdegrund och ansikte utåt typ. Var sådär lagom segt, men ändå mer ok än jag trodde. Sen lunch. Efter lunchen var det information om Palliativ vård och Pallert och det är så konstigt med oss eftersom vi är en mottagning. Knepigt, men var ju folk från avdelningen också så de tyckte att det var bra tror jag. Fika och sen var tanken att 2 kärlkirurger skulle komma och informera om den nya operationstekniken av AV-fistlar s.k. Non touch teknik. Det var detta vi sett fram emot men det visade sig att det blev ändring i operationschemat så de fick ställa in. Slutade därmed 45 min tidigare (1 h egentligen men chefen skulle dra ut på det kändes det som).

Kl.16 skulle jag var hos Nasim så hade en stund på mig att gå på stan. Köpte lite saker från Entré för presentkortet jag fått av Sanna för ett tag sen. Gillar att handla på presentkort :) Passade även på att köpa present till William som fyller 1 år.

Sen hemma hos Nasim hade vi en överrasknings babyshower för Lina. Hon blev både överraskad och glad. Roligt!  Jag hade bakat rosa chokladmuffins och Nasim hade gjort en hallonpannacottapaj som var supergod :) Dekorerat hade vi också gjort så klart och köpt fina presenter :)

        
     
                 
           
           
        


Nu har Jossan kommit ska umgås lite med henne nu.

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback