Lunedet, Mormor 74 år, Handledarkurs och Grillfest

I fredags, dvs. igår var det inget vidare bra väder, verkade dock ok här hemma i Örebro så jag och Marcus begav oss på en liten tripp till Karlskoga och Lunedet. Jag trodde att jag aldrig hade varit där men mamma berättade senare på kvällen att vi brukade fira midsommar där när vi var så. Flera år t.o.m. Jaha, där ser man. Jag kände iallafall inte igen mig. Kan bero på mitt dåliga minne?
Vi åkte iallafall dit och var dumma nog att inte ha med sig en tröja så vi frös en del. Gick iallafall runt och tittade lite. Var inte så mycket folk och de mesta bodarna var stängda. Pratade lite med djuren som fanns där och sen åkte vi hem för att äta en sen lunch. Var mysigt trots vädret. Det var rätt nedgånget, tyvärr, så undrar hur länge det kommer finnas kvar.

   
           
           
                         


På kvällen eller aa redan vid kl.17 åkte vi hem till mormor och morfar för att fira mormors 74 års dag. Hon fyller inte förrän nästa vecka egentligen men det passade alla bäst denna helg. Alla (inkl. morfars syster Margareta) var med förutom Mats och Svetislav då Mats jobbar, det var pride och de hade besök från Norge. Var ändå kul att nästan alla var med. Vilgot som har slutat att vara blyg, höll låda hela kvällen. Roligt :)

           
           
           
  
           
           
           
       



Inatt sov vi asdåligt både jag och Marcus. Vaknade flera gånger. Var väldigt varmt och så har jag ont i nacken så jag vet varför jag sov dåligt och när jag gör det gör Marcus också det eftersom vi inte har så stor säng. Visst den är 120 cm bred men jag är rätt tjock så det blir trångt iallafall. Men i höst och vinter är det nog bra med en liten och varm säng. Dessutom är sovrummet litet så det får inte plats en mycket större säng om vi vill kunna röra oss i rummet också.

Vi har iallafall varit trötta idag. Blev heller inte bättre utav att vi var på Handledarkurs. 3 h 10 min av vår tid åt helvetet. Så himla onödigt. Men det är obligatoriskt och nu är det gjort. Skönt!

Kursen var 12-15.10 så efterom vi gick upp sent så hann vi inte äta lunch innan så var rätt hungriga när vi kom hem. Snälla mormor hade gett oss matlåda från igår så vi slapp iallafall laga någon lunch, det var bra. Spenderade sedan eftermiddagen med TV-spel och iordningsgörande av oss då vi skulle hem till Fredrik och Linda på grillfest. Hos dem var även deras föräldrar, Petra och Tazza. Blev inga kort tagna, men vi åt plock till förrätt, hamburgare till varmrätt och glass till efterrätt. Spelade efter maten 2 omgångar kubb. Syskonen mot resten. Och vi resten vann båda gångerna ;)

Petra och Tazza åkte hem och jag var trött och frusen så jag gick hem och sitter nu här tidigare än de andra. De är uppe på stan istället och Örebrofesten. Nu ska jag sega lite mer och sen krypa ner i sängen. Får se om jag orkar vara vaken tills Marcus kommer hem eller inte.

XOXO



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback