Tjugofyra år, kommer jag komma ihåg det?

Herregud nu är det bara 1 år kvar till 25 år. Jag har ju alltid haft någobn slags plan om hur mitt liv ska se ut vill 25, vi får se om det blir som jag tänkt, annars får jag vara glad iallafall. Just nu är jag iallafall glad och det är väl i nuet man ska leva? :)

I fredags var det min födelsedag och jag var så klart ledig. Marcus är alltid ledig fredagar så jag fick "frukost" (läs: nyponsoppa) och presenter på sängen. Mysigt :) Blev glad för allt (vetekudde, Converse, choklad och ett fint kort) jag fick så klart :)

     
     


Vi var vakna tidigt eftersom jag vaknade vid kl.07 och kunde inte somna om. Vid kl.07.30 ville jag inte vara vaken själv så då väckte jag Marcus , hehe :) Detta betydde då att vi hade ätit frukost och gjort oss iordning för handling så vi var på Plantagen vid halv 10. Skönt att handla rätt tidigt. Köpte fina balkonblommor, ett olivträd, en blomma till köket och Jamie Oliver örter.

             


Shopping på Systembolaget och ICA Maxi stod också på schemat och sen hem för lunch och sen spenderade jag hela dagen i köket för att förbereda och göra så mycket som möjligt på maten till kvällen. För på kvällen skulle vi fira mig hemma hos mormor och morfar. Mamma och Lelle kom och hämtade maten så att vi kunde cykla dit. Sandra och Filip kom också hem till mormor och morfar. Jag hade gjort småplock till förrätt, parmakyckling med balsamsås till varmrätt och kladdkaka med polkachokladgrädde till efterrätt.
I present fick jag ett par Web-skor (jobbskor), en väska, en ljuslykta, blommor, bålskål med slev och reperation av min cykel :)

           
           
                 
          


Sen blev det lördag. Var och hämtade allting som blev kvar från fredag och presenterna hos mormor och morfar. Var även till Maxi och köpte på mig lite mer saker, stammis? Ehm, vad mer? Vi städade och gjorde fint i lägenheten. Marcus hängde upp lite tavlor :)

           


Blev till att göra mera småplock, tryfflar med jordnötter och bål. På kvällen hade vi alltså fest. Sandra, Filip, Emma, Lisa, Louise, Jossan och Simon kom. Roligt :) Hade fått ett Förfest spel av S & F som vi spelade. Sen fick jag ett armband av Jossan :)

           
           
            '


Det har varit en bra helg men nu är det måndag och ny vecka.
Dags att åka till jobbet.

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback