Getinginvasion, hårfärgning och nytt till balkongen

Igår när Marcus var hemma eftersom han var ledig så var han till Plantagen och köpte ett bord till vår balkong. Stolar hade vi redan (Marcus gamla). Förra veckan hade han även varit iväg och köpt golvplattor till balkongen också så nu börjar det bli fint där ute. Lite mer blommor bra, men det blir senare i sommar :)

          Före:                              Under arbete:

     
        

    Efter:

     

Fint va? :)


Men en sak som är negativt med vårat lägenhet/balkongläge är att det verkar bo massa getingar i närheten för så fort man har balkongdörren öppen smiter det in en geting nu när de har vaknat till liv. Bara igår dödade Marcus 11 st som hade hittat in. Idag hade jag balkongdörren öppen någon minut bara för jag var så varm efter duschen och genast kom det in en geting in. Jag är lite snällare mot dem och motar ut dem. När den kom i dörröppningen försökte den verkligen komma in igen men jag slog till den och stängde dörren fort som fan. Ska det vara så här hela sommaren?

                         


Igår skrev jag ju att jag håll på och färga håret. Jag har gjort det många gånger själv på Lindrothsgatan men då har det visat sig att jag inte varit så duktigt på att hålla mig till håret utan jag har skvätt hårfärg över hela badrummet. Det går ju heller inte bort om man inte ser det på en gång. Så på Lindrothsgatan finns det hårfärg på tröskeln, golvet, spegel och tapeterna. Och sen finns det även en skvätt på vardagsrumsgolvet efter att Camilla hjälpte mig en gång. Tog bort det med aceton, haha. Men iallafall det jag skulle säga var att Marcus fick hjälpa mig för att undvika allt skvättande. Han hade dock aldrig gjort det förut och handskarna var för små så min panna var inte så fin efteråt och när vi försökte skrubba bort en fläck i duschen jag inte fått bort så blev jag "skinnflådd" istället. Men egentligen vad gör lite färg vid hårfästet och tinningen? Aldrig helt jämt blir det heller när man är snål och gör det hemma istället för att gå till ett proffs. Men det blev fint så jag är nöjd :D

          


Nu ska jag går och skära lite kassler till middan.
XOXO

Kommentarer
Postat av: Lotta

Letade efter någon som drabbats av getinginvasion- hittade Dig.. 11 getingar? Jag dödade 48 igår! Idag är jag bara uppe i 22, men så har jag haft balkongdörren stängd hela dagen. Vad gör man? Jag ser inget bo? Bor 5 tr upp i ett tre år gammalt hus. De är inte ilskna på något sätt, men störande när jag sitter ute och läser. De jag dödat har suttit på insidan fönstren. Idé? Hälsn. Lotta i Solna

2011-04-29 @ 16:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback