Torsdag i New York

Jovisst blire lite mer uppdatering ;) Så nu äre bara att läsa på, hehe.

Torsdag morgon och vi går upp rätt tidigt för att hinna med en buss till Jersey som vi inte vet när den går. Visar sig att bussstationen är nära där vi bor och att den går varje halvtimme. Perfect!
Frukost äts på Starbucks. Varm choklad och hallonscones. Mm, socker... Haha. 

                          
       


Vi åkte alltså till ett outlet i Jersey som hette Jersey Gardens Outlet. De hade rätt många butiker men kändes som om det var mycket samma. Jag fyndade iallafall på Converse och Victoria Secret. Sen blev även mammas födelsedags present köpt där - en parfym och lotion i samma doft, fick pruta lite, haha.
De andra hade nog lite mer tur med sina fynd. Men jag har så svårt när affärer ser billiga ut att kunna hitta guldkornen. Hittade iallafall en fin ring (som jag visst blev grön av, hmm).

                    
                 


Väl hemma på Manhattan och West side gick Lina, Camilla och Johanna till Times square för att köpa biljetter till Mamma Mia. Till dem och ev. mig beroende på vad de skulle kosta. Jag, Nasim och Anna tog påsarna till hostellrummet och sen gick vi iväg för att leta kuvert och frimärke till vårat fina kort. Gick sådär va. Gick iallafall förbi Bryant park men bestämde att gå dit och kika nån annan dag. Kuvert hitta vi iallafall men frimärke fanns bara på The Post Office och där vare 100 års kö. Ställde oss först men insåg att det var kört. Blev istället att köpa mat New Star Café. Plockmat, både varm, kall och massa frukt. Var supergott och fräsht. 

                                               


Det blev inte Mamma Mia utan istället Memphis. De 3 tyckte att det var bland det bästa som de sett, men jag kan inte riktigt hålla med. Nee det var inte alls som jag hade trott. Lite jobbigt att titta och jag somnade till mer än en gång. Haha. Tur att man är olika va? ;)

                       


Nästa dag - fredag, hade vi fullt upp. Herregud vet inte hur vi hann med allt, så det blir mycket att skriva och visa så det får bli ett eget inlägg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback