Säsongsavslutningar och strömavbrott

Igår eftermiddag/kväll gick jag och Rebecka till SF i tron om att få se Robin Hood, men det blev inte så för 10-15 min innan filmen skulle börja blev det strömavbrott. Hade tydligen blivit det dagen innan också och då fick de tillbaka elen efter 4 h. Igår var strömavbrottet större och stora delar av stan drabbades också. Så det blev ingen bio. Som tur är fick vi ersättningsbiljetter så vi ska göra ett nytt försök idag. Blir den senare bion 21.30, eftersom jag jobar till 20.30.


Jag vet inte om ni tittar på Gossip girl och/eller One tree hill, eller om ni tycker det är jobbigt när jag skriver om dem. Men nu måste jag! Så sluta läsa om ni inte vill veta vad som händer!!

Börjar med One tree hill, för jag är lite upprörd över slutet. Sista avsnittet i säsong 7 ska vara det absolut sista för hela serien. För de flesta slutade det bra. I love you, Well I love you more och massa sånt krams. Men är det inte så det ska vara? Haley är gravid, Brooke och Julian är förlovade, det är väl de som är de viktigaste, men sen blev Quinn och Clay skjutna av psycho-Kate (som förövrigt måste ha rymt från psyk, eftersom hon blev inlagd avsnittet innan). Får det varkligen sluta såhär? Haley blev deprimerad när hennes mamma dog och vad ska hon no bli när hennes syster blev mördad?

Sen har vi då Gossip girl. Georgina kom tillbaka och hon är höggravid! Man får veta vem som är pappan - Dan. Sant? Det vet man ju inte. Serena och Nate har gjort slut och Serena följer med Blair till Paris över sommaren. Blair ville ge Chuck en andra chans, men när han skulle fria kom Dan och slog honom i facet. Varför? Jo för han trodde att Blair inte ville ha honom så tog han Jennys oskuld. Jenny var där och letade efter Nate, båda var ledsna och så blev det. Jenny har varit out of control och skickas nu till sin mamma över sommaren och restan av high school. Dorota får en liten flicka och de är överlyckliga. Men sen det absolut sista man får se är Chuck i Prag, ledsen över att ha förlorat Blair och dränker sina sorger och letar efter horor, då blir han rånad och han säger att han ska ge dem pengar men sen  hittar de Blair förlovningsring och han kämpar för att behålla den och då blir han skjuten! WTF! Båda serierna slutar med att folk blir skjutna. Vad är gossip girl utan Chuck?



Så nu har jag skrivit av mig.
XOXO

Kommentarer
Postat av: Em

Aldrig att han kan dö, han är ju liksom hela GG typ ;) Tror att han överlever men ligger nedsövd länge och Blair inser sin kärlek, avbryter Paris med Serena för att vaka över Chuck!

2010-05-22 @ 13:11:32
Postat av: Madde

Jag hoppas verkligen det. Men vem ska hitta honom där liksom? Tror nog iaf att han överlever, har inte hört någe om att han ska sluta serien.. Men det ska nog Taylor (Jenny) för hörde att hon var osams folket där på riktigt, haha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback