Grillat och majbrasa

Hemma hos mormor och morfar igår fick vi 3 rätters. Avokado med räkor, grillat och klyftpotatis och glasstårta. Till det drack jag ett glas rött :) Efter maten åkte jag med Sandra och Filip till Gjyttorp (?) hem till Filips mamma och Jan-Erik. Gick till brasan och shit vad den brann. De hade rätt mkt bensin på för det stank bensin över hela området. Blev lite nervös för alla barn och djur som stod så nära brasan, men det var ingen som brann, förutom 2 björkar som stod brevid då. Måste säga att det är mysigare i Lundby och den brasen är både större och brinner mer bra än den igår.

Norakören var där och sjung och sen vare nån som höll tal. Efter det blev det fyverkerier. Ascoola. De har tydligen någon krutfabrik där som brukar stå för smällarna. Gick inte så bra att ta kort för min kamera är sämst och tar bara kort på röken, men det var häftigt iallafall.

                
 

             

                             

       


När det var slut gick vi hem till Filips mamma och tittade på deras nya hus. Ganska stort om man säger så! Och fanns massa konstiga men härliga förråd och dörrar överallt. Perfekt hus att leka kurragömma i. Deras grannar hade bakat en äppelkaka så vi fikade och sen for vi hem.

Blev en rätt mysig valborg, mkt trevligare än att bara sätta hemma själv :) Och luktar rök gör jag fortfarande, haha. Så som det ska vara.

XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback