Nya busslinjerna

 

Fr.o.m. 1 april är det ju dessa linjer som kommer gälla. Jag tror inte alls att det kommer bli bra. Hur fan ska alla bussar få plats utanför samma entré på USÖ? Det är ju sjukt trångt redan som det är utan att det ska stå massa bussar där hela tiden. De kommer nog med säkerhet inte finnas någon samtrafik kvar, för det vore som sagt sjukt. Ja jag är lite irriterad över dessa. Har inte linjerna gått rätt bra? Varför ska Lundby ha 2 linjer dessutom? De har ju redan haft det och antaligen ändrat av en anledning.


Okej det är väl bra om man kommer fram snabbare, men varför så bråttom hela tiden? Det är som sagt det där med att alla ska gå utanför USÖ som jag inte gillar. Ingen kommer ju kunna gå över gatan och komma in till sjukhuset eftersom det kommer så massa äckliga bussar i vägen.


Det enda positiva är att jag buss 24 kommer gå förbi Längbrotorg och sen till USÖ, så jag kan ju ta bussen om det regnar. Kanske är bäst att ta bussen till jobbet jämt? För jag känner på mig att jag kommer bli påkörd av en bussjävel om jag ska cykla.


Det är inte det att jag har svårt för förändringar tycker bara att man inte behöver ändra på någe som fungerat bra. Nu har man ju vant sig vid att ta bussen från Konserthuset eller Järntorget (16 alltså), men nu måste jag gå tillbaka till Våghustoget eller USÖ för att kunna ta bussen hem från stan. Jag kommer inte heller kunna ta bussen till Lisa eller Lena om det regnar helller för då får jag gå av vid Våghustorget och då kan jag ju lika gärna gå hemifrån från första början. Samma sak om jag skulle behöva ta bussen till Resecentrum, ofta jag tänker åka åt andra hållet först för att byta buss. Äckliga Swebus och kommer och ändra på alltid, först obekväma sittplater i bussen och nu det här. Suck!


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha Madde köp dig ett regnställ =)

2010-03-13 @ 12:09:28
Postat av: Kiina

Jag lovar att jag ska framföra dina åsikter till de som lagt ner fruktansvärt många timmar på att planera allt (där ibland min pappa) !

2010-03-13 @ 23:01:58
Postat av: Madde

Gör de Kiina, för de har antagligen inte suttit tillräckligt med timmar. Man behöver ju bara tänkt på vilken trafik det har varit med bussar och alla människor på Järntorget och det är ju dessutom asstort om man jämför med USÖ´s entre. Och så är det ju massa folk utanför sjukhuset redan nu och bilar kör som svin där.

Så du får gärna framföra min åsikt :)

Postat av: kiina

Du tror inte att de tänkt bygga om allt vid USÖ? Är ju ganska lätt att sitta och vara konservativ när man inte riktigt har hela bilden framför sig..

2010-03-14 @ 14:18:36
Postat av: Madde

Saken hör ju också till att det bara är 2 ½ vecka kvar tills de ska böja köra där. Men vi får väl se hur det blir...

2010-03-14 @ 17:43:08
URL: http://medei.blogg.se/
Postat av: lisa

du ser alltid det positiva i allt madde :P

2010-03-15 @ 20:15:10
Postat av: Julia

VARS ÄR BUSS 12 OCH 14?! Jag kommer bli SÅ förvirrad när jag kommer hem :S

2010-03-15 @ 23:40:28
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj, hur kan ett inlägg om bussar väcka så starka känslor??? Om tanken är att man ska bygga om vid USÖ och det tydligen redan är bestämt (jag tolkar iaf Kiinas kommentar så) så vore det kanske bra om man outade det också i samma artikel??

2010-03-21 @ 17:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback