Ledig tisdag

Det var väldigt trevligt i lördags. Var jag, Rebecka, Sanna och Frida som var ute och drinkade. Blev bara 2 glas, eftersom jag skulle jobba i söndags. Första glaset tog vi på Lilla Örebro sen gick vi runt halva stan för att hitta ett annat trevligt ställe, men det visade sig att Örebro helt plötsligt har fått massa krogar där man behöver betala inträde. Till slut hamnade vi iallafall på Ivy. Rebecka och Frida köpte en varsin brownie med vaniljglass. De tyckte att det smakade lite syrligt och kom fram till att de hade fått balsamvinäger på. Haha. När vi betalade och gick så frågade Frida de i kassan om det och det var så klart fel. Så de behövde inte betala för den. Var ju typ för den hade kostat 95 kr och var nog inte värd det.


Jag har börjat min 6:e vecka nu på dialysen och jag börjar bli rätt duktig på maskinerna och CDK:erna. Har bara stuckit i en buttonhole, men att sticka med vassa nålar går bra :) Vissa har dock sjukt svåra fistlar så de har jag inte gett mig på än.
Imorgon ska min handledare ha ett litet "läxförhör" eller vad man ska kalla det. Vi ska gå igenom några frågor och jag antar att jag ska ställa dem och jag kunna svaren, vilket jag absolut inte kommer kunna. Kommer aldrig ihåg vad ett högt resp. låg ven- eller artärtryck kan bero på.  Så tanken är att jag ska plugga lite på det idag, men det kommer nog bli sent ikväll som vanligt.


Det är trevligt med sol ute, funderar på att gå ut på en liten promenad. Vi får se :)
XOXO


PS: Bob Bryar har slutat som trummis i My Chemical Romance. Var ju lite tråkigt. De skriver dock att de håller på med några nya riktigt bra låtar, men  jag undrar hur länge de har tjatat om den nya skivan? The Black Parade kom ut 2006, och de har iallafall skrivit på nya låtar sen 2007. Hur lång tid kan det ta egentligen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback