Skive festival: Fredag och Lördag

Äntligen fredag och solen sken som aldrig förr. Det blåste heller nästan ingenting vilket gjorde att det var superskönt att ligga i skuggan och sova. Ville ju inte vara i solen och bränna mig mer än jag redan gjort. Det var även på fredagen jag tog en efterlängtad, dyr dusch. Så det var en bra dag :)


             


Men där kunde vi inte ligga hela dagen så vi gick till festivalområdet för att förbereda oss lite inför det absolut bästa bandet. Kom dit och fick en chock. Mika spelade på den stora scenen. Why, why, why?! Vi fick typ panik. Mika skulle inte spela förrän kl.21 på den andra scenen. Frågade några vakter om ändringarna i programmet men ingen visste någe. Var nästan så att de inte ens förstod vad jag snacka om. Dags att lära sig engelska för danskarna?
Vi blev lite besvikna, för vi hade velat se Mika. Han och de andra på scen var verkligen riktiga glädjespridare trots att de sköt varandra, haha.


       
      
                         


Efter Mika var det dags att börja köa för White Lies. Var inte så många som kolla på Mika som stannade för att se White Lies, var ingen faktiskt. Så det var inga som helst problem att få en plats längst fram i mitten. Fick sitta där ett bra tag, längre än själva konserten, haha. Men det vare värt ;)


   

Detta var första låten och vi tyckte det var ganska kul att Harry hade klarblåa kalsonger eftersom vi hade skämtat om att jag skulle få tag i dem och spara dem för all framtid, t ex skulle jag sätta upp dem över TV:n i vardagsrummet...


       

  

   



          


   

Det var ju en ny sång och det brusar lite men den var väldigt bra och nu ska jag bara lägga upp ett klipp till och det blir så klart med min favorit låt - Unfinished busniess, ursäkta min sång ;P 

 
    


När de spelade sista låten Death så tände vi i publiken våra tomtebloss som en kille hade delat ut under tiden som vi väntade. Bandet verkade uppskatta det och de var ju kul :) De spelade alla låtar plus en ny men ändå gick tiden alldeles för fort. Kunde ha stått där hela dagen trots att jag började blöda och fick vattenmuggar i huvudet.

Efter konserten var vi lite hungriga så vi köpte någe brödliknande grej med glass till. Sen tillbaka till campingen och senare, med mer kläder på oss tillbaka till festivalområdet då vi tittade på Dizzy Mizz Lizzy, stod typ längst bak så fick inga bra bilder.


              

                       


Natten till lördag var nog bland de västa nätter jag varit med om. Det var kallt, jag hade ont och jag kunde verkligen inte sova. Och när jag säger att det var kallt så "underdriver" jag. Shit alltså. Jag vände och vred, grät typ och visste inte vart jag skulle ta vägen, men till slut blev det iallafall äntligen morgon och jag kunde gå ur min dumma sovsäck.

Lördag var den sista festivaldagen och tanken var att vi skulle åka hem såsom på söndagen. Men det var inge vi ville se och tanken på att spendera ännu en natt i tältet gav oss kalla kårar så vi bestämde oss för att åka hem. Men först ville jag iallafall se Big Fat Snake, så vi gick dit efter att ha gått 2 vändor till bilen med alla grejer.
Big Fat Snake var inte som jag hade kommit ihåg att jag hört dem på Spotify, har t.o.m. funderat på om jag det var ett annat band jag hittade. Men det var iallafall skönt att sitta i solen och tina samtidigt som man åt god frukt :)


                         


På vägen hem lyssnade vi på bra musik igen, men vi blev lite trötta på att Thåström skulle dyka upp hela tiden, var lite så att han drog ner stämningen, haha. Stannade iallafall och tankade i en liten stad. Jag tyckte att deras hus var så små och söta (gällde hela Jylland) så jag ville ta ett kort med ett.
Öh, ja sen körde vi på och stannade först i Malmö hemma hos Jeannette som är Louises syster. Vi stannade till där och köpte oss en pizza. Sen fortsatte vi vår resa hem till Örebro, glömde först pinnen så vi fick vända och sen blev vi stoppade av polisen men Lollo var duktig så vi fick inte ens böter och sen gick resan hem smärtfritt. Jag lyckades somna x flera och skämms fortfarande över det :(  Men det var visst okej ändå :)


                 
                Vi hade ett par jättebra dagar i Skive och jag är
                   väldigt glad att Louise ville följa med mig :D


Kommentarer
Postat av: Louise

Jag är glad att jag följde med, så jäkla kul hade vi tyckte jag trots att vi förmodligen var campingens tråkmånsar =D



Haha så roligt den kalla natten när du sa: "Vaddå, tar du på dig en tröja nu eller?!". Helt gråtfärdig, haha.



Kanske ska förtydliga att "pinnen" vi glömde hos Jeanette var Green Day-trumpinnen vi fångade under Green Day-spelningen.

2010-06-16 @ 20:34:10
Postat av: Madde

Haha! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback