Vad blev det - sol eller regn i Bergen?

Jomenvisst ville Europas mest regntäta (?) stad bjuda oss på inge mindre än sol :D Så himla härligt var det. Bergen är underbart fint. Jag har aldrig varit där förut och att få sol och kunna se Bergen från sin bästa sida var mer än jag kunde begära :)

Det har blivit långa dagar med lite sömn så nu är jag helt slutkörd och inte alls peppad för att jobba 11 av 12 dagar nu fr.o.m. imorgon. Men det kommer nog gå super.

Tillbaka till Bergen. Vi for med bussen kl.07.55 från Fredsgatan, var en helt tom buss bortsett från oss. Skönt att ha bussen för oss själva men vilken jävla bussresa. Chaffisen skulle åka in och stanna och snurra runt i varenda stad han kunde hitta trots att han visste att han inte skulle plocka upp någon. Jag mådde asilla och trodde att jag skulle dö varje gång han snurra runt runt runt. Efter 2 h & 45 min var vi äntligen framme på Arlanda men vi blev så klart avsläppta vid (för oss) fel terminal. Fick springa genom hela Arlanda för att hinna checka in våra väskor. Men vi hann rätt bra iallafall. De är så snabba och bra på Arlanda.



Sen nu kom det värsta. Flygningen. Jag är inte rädd för att flyga men jag hatar det. Verkligen hatar det. Mina hörselgångar är tydligen inte större än bebisars. För de var jag och dem som typ grät under redan pga. det jobbiga trycket i hela huvudet. Det känns som om hela skallen kommer sprängas och sen hör jag ingenting på en hel dag, trots mina earplanes.

Framme i Bergen tog vi en Flybuss in till staden och gick sedan vidare till vårt hostel - Intermission hostel. Det första vi möttes av var en tavla med massa ord om Gud. Kristet hostel alltså. Men också det billigaste. Mellan 11.00-15.00 var man tvungen att vara ute för då städade de och kl.24.00 låste de dörrarna på fredan och kl.01.00 på lördan, men eftersom det var så många som skulle se Muse hade de öppet till kl.01m som tur var. 
 

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback