White Lies och Muse i Bergen

Efter att ha lämnat våra väskor på hostelet och fixat med pengar och mat och allt satt vi äntligen i kön till insläppet. Spelningen var vid Bergenhus Festning som ligger vid hamnen. Mkt fint :)


                           

     
     


När vi kom in så ville vi så klart köpa en tröja eller någe men vi hade så klart inte pengar så att det räckte. Både bra och dåligt. Vill fortfarande ha en eftersom de var så fina (fanns massa olika) men också bra för jag använder dem inte så ofta. Tar fram mina bandtröjor och tittar på dem ibland bara, haha. Oftast köper jag för små också.

Köpte iallafall ett glas vatten för 30 NOK/st. Rena rånet. Sen började det första förbandet att spela. Magnet. Första intrycket var att han hade asful mössa men att han lät ganska okej, men efter andra låten hade jag ändrat mig. Mössan var fortfarande ful men han var inge bra längre. Seeeeegt som fan vare.

           


Sen finally kom White Lies upp på scen. Jag missade helt när de klev på så när jag tittade mot scenen och såg att de stod där blev det en kortslutning i hjärnan och jag fick till ett riktigt högt och gällt fjortisskrik. Folk vände sig om. Haha. Första låt ut var A Place To Hide, nånstans på mitten blev det den nya låten Bigger Than Us och även Unfinished Bussniess. Avslutningsvis blev det så klart Death ;)


  


                       



  


                    


Kändes som om det bara var jag i publiken som gillade WL, men under tiden de spelade tjocknade på med folk och när Muse kom upp var det sjukt mkt folk överallt. Platsen vi valde var så klart poppis för långa killar med massa hårvax. Irritarande folk, som trängde sig och ställde sig ivägen och gav mig armbågar i magen. Från att ha sett relativit bra såg jag ingenting. Och fick inte se ett skit under konserten. Blev rätt besviken över detta. Rebecka såg kanske bättre för hon tyckte vi hade bra platser, haha.
Jag fick iallafall några glimpar av bandet och sen fick jag se resten på skärmarna.Hörde bra gjorde jag iallafall.


     
                      


  


                             


  



  


               



Förutom min dåliga sikt var fanns de inge att klaga på. De spelade massa låtar från typ alla skivor. Bland annat Hysteria, Uprising, Resistance, Undisclosed Desires, United States of Eurasia, New Born, Knights of Cydonia, Stockholm SyndromeSupermassive Black Hole, Time Is Running Out och så klart den bästaste bästa Starlight.
Jag vill hemskt gärna se dem igen! ;)



Trötta efter resan och konserten somnande vi nästan bumps i våra vinglande läskiga sängar. Vaknade flera gånger under natten men det gjorde inte så mycket. Solen sken när vi gick upp efter en kall dusch (jag hittade inte varmvattenknappen) gick vi till en park och åt vår medköpta frukost. Mysigt :)

     

               


Under dagen gick vi runt i staden och shoppade lite. Mest Rebecka. Jag blev iallafall ett par cykelbyxor, 2 armband och ett par örhängen rikare. Vi åt även lunch med Rebeckas kompis Katalina. Sen åkte vi även med ett slags tåg runt i Bergen och fick höra lite historia :)

        
             
       


Efter allt detta träffade vi Julia vid hamnen. Sen var det dags för henne att gå hem till Karro och duscha, medans jag och Rebecka vandrade vidare på stan och hamnande vid parken igen för att bara sitta och ha det bra. Sen blev vi hungriga och gick på jakt efter ett bra matställe. Vet inte om vi lyckades, men blev inte helt fattiga och mätta. Innan kvällens slut gick vi till en irländsk pub dit också Julia och Karro kom :D Mkt trevligt. 


        
     
           

Jag hade det jättebra i Bergen och vi kunde inte haft mer tur med vädret så vi verkligen fick se allt utan att störas av regn och rusk. Nu i efterhand är jag glad att Muse konserten blev inställd i Sverige, för annars hade vi ju aldrig åkt till Norge. Det enda tråkga är att Louise inte kunde följa med på konserten som vi hade planerat från början.

XOXO

Kommentarer
Postat av: Louise

Ja det var himla tråkigt men härligt att ni hade det så bra =) Nästa gång dom kommer till Sverige kör vi!

2010-08-01 @ 15:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback