Sämst uppdatering, jag vet!

Jag har typ inte haft på datorn sen i lördags då Jossan och Rebecka var här och åt tacos. Vi kollade även på The boat that rocked. Var rätt rolig :) Jossan somnade dock, haha. Men sen i söndags läste jag mest och tittade på Edward Scissorhands. Måndag, tisdag och onsdag har jag jobbat kväll på barn och då tar jag ju sovmorgon och sen däckar jag i soffan när jag kommer hem. Därav den dåliga uppdateringen.

Eftersom jag mest jobbat kan jag berätta lite om det. I måndags var det mycket barn (var överbelagt när jag kom på dagen) och därmed mycket att göra. Så fort jag satt mig för att äta så ringde det. Trodde att de ville ha Alvedon men var någe annat så när jag kom tillbaka hade alla andra redan ätit och min smörgås var hård. Härligt.
Tisdagen var lite lugnare som tur var. Hade typ bara tempar och inhalationer. Och en inskrivning då. Fick även ta lite prover på ett barn som hade varit på dagvården hela dagen, men han var så söt och jätteduktig så det gick superbra :)
Igår, onsdag, var inte en lika bra dag. Började kvällen med 2 patienter men fick 3 st inläggnigar och alla krångla. Yes! Även denna dag kunde jag inte äta ordentligt. När jag väl satt mig fick jag gå och serva en mamma och sen torka massa spyor hos en annan. Inget man vill göra precis innan maten. Men men.

Jag tycker att det är roligt att jobba på barn och på måndag kommer jag börja på Dialysen så jag kommer sannorlikt sakna mitt nuvarande jobb. Blir lite irriterad på chefen på barn, för nu måste de anställa en massa helt plötsligt. De har sjukskrivningar, folk som börjar plugga och jättemånga som är/varit gravida under vintern. Fast det kan ju vara bra att testa på något annat också.

Ja nu blev det helt plötsligt långt och jag förmodar tråkigt att läsa. Jag ska kanske skriva ett inlägg sen om de sista dagarna på Teneriffa.
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback