Anledningen till att jag inte tittar på Nyheterna

Jag blir bara ledsen när jag tittar på Nyheterna så varför skulle jag vilja titta på dem? Kanske kan vara en idé att göra det om jag känner att jag behöver gråta av mig lite. Men seriöst, det är ju bara hemskheter och det händer så mkt hemskt att man blir helt känslomässigt avtrubbad. Känns inte bra.

Igår pratade de om den 4 åriga flickan som försvann från sin familj på nyårsafton. Och då bröt jag ihop. Vem fan kidnappar någon annans barn?! Jävla idioter!! Blir så förbannad. Och idag pratar de om vargjakten och man fick se en skjuten varg på TV. Jag började storböla och hade svårt att sluta! Varför ska man få skjuta vargar? Vem fan gör något sådant?
I
denna artikel skriver de om "varghatare" vs "vargkramare". Jag är definitivt en "vargkramare". Vilka är vi att bestämma hur många vargar det får finnas i Sverige? Varför ska människan alltid leka Gud?



Hade tänkt att lägga upp en bild på en skjuten varg, men tyckte
att det skulle bli för mkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback