Alltid kallt på Hindersmässan

Just nu äger jag nog den varmaste jackan jag någonsin haft. Men jag blev lite besviken när jag såg en tjej med exakt en likadan komma gåendes vid Järnvägsgatan. Det är lite 80-tal över den men jag tycker om den iallafall :) Varm är den alltså, för jag hade bara en tunika under på Hindersmässan idag och frös bara om benen och kinderna. För ja, det är jämt svinkallt på Hindersmässan. Köpte iallafall det jag brukar: strumpor (14 st för 100 kr), fudge från Mariannelund (förmodligen inte därifrån, men goda) och nagellack.

Jag träffade Segersten och fick liksom en impuls att putta henne ashårt, men blev bara en liten putt ;) Hon blev rätt chockad eftersom hon inte hade sett mig. Mohaha. Sen kom Madde gåendes förbi också. Trevligt :) Hon fyller ju år idag så GRATTIS igen :)

Jag hade lite fler ärenden på stan. Var till Claes Ohlson och köpte mig bl a ett First aid-kit, blev ett blått. Asgulligt. Innehåller en andningsmask, burngel, plåster och lite smått och gott. 


                                       

Rebecka snacka om att hon skulle ta en infart från jobbet att ha med och då kom vi på massa andra saker vi ville ha med. Jag menar om man ska sätta en infart på någon behöver man ju en stickande- och skärandeavfallsbruk och så kan det kanske vara bra om man har med sig ett aggregat och dropp-påse. En deff (eller hjärt-starter, som det tydligen nu heter, haha) etc. Fast jag tror nog man kommer en bra bit med den lilla väskan. Jag skulle iaf aldrig göra HLR på någon utan en mask, men nu har jag ju en så problemet är löst :) Tror inte att det fanns några handskar med, men de får iaf plats, så ska ta ett par från jobbet.

På tal om handskar så hoppas jag att de har bra handskar på Hemodialysen. Fast jag tror fan att de kanske kommer ha blåa och jag hatar de blåa. Jag vill ha de vitaktiga i de rosakartongerna, för de tycker iaf jag är bäst :)

Iallafall.
XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback