Första dagarna på Hemodialysen

Då var man igång på det nya jobbet då. Har avklarat dag 2 idag. Jag hatar flex. Haha. Satt i 1½ h och bara stirra rakt fram i eftermiddags för att jag inte kunde gå hem för då skulle det bli för mkt minus på flexen. Efter 2 dagar har jag redan -0,2. Det är ju verkligen inte samma arbete som på en avdelning. Man startar upp och stänger av. Klär maskinerna och städar rent. Sen är det lite avläsningar och ev. prover, EKG:n och annat. Och kvällspersonalen börjar ju 11.30 så då var vi helt plötsligt 19 personer plus vi 3 som lärs upp. Och så finns det ju typ ingenting att göra.. Men skulle det hända något på riktigt så att säga. Så tar det fruktansvärt lång tid och det blir massa strul. Det kan ju hända att patienterna dör också. En kväll hade de hittat en patient inne i omklädningsrummet som var död. Läskigt! Var iofs länge sen och jag hoppas verkligen att ingen dör under mitt pass. Om det nu måste ske hoppas jag på en patient med 0 HLR.

Det är iallafall sjuukt mkt att lära så än så länge är det kul på jobbet :)

XOXO


PS: Jag har inte svimmat än heller ;) Kanske blir första gången jag sticker nån då kanske. Men det tror jag inte, för jag har varit med och tittat och det är nästan värre än att göra själv. Hehe. Men vem vet, en vacker dag kanske slangarna går sönder och det sprutar blod, då kanske jag ligger där helt borta.

Kommentarer
Postat av: Segersten

Haha du och ditt svimmande :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback