4D (= 4 dimensioner)

                               "4D-bio (från 4D, fyra dimensioner)
                     är ett underhållningssystem liknande "vanlig"
bio.
              Skillnaderna är dels att filmen presenteras i
3D (se 3D-bio), 
             men främst att tittaren förutom bild upplever fysiska effekter
                              såsom vattenskvätt och vibrationer.

                      Tekniska Museets Cino4 är Sveriges första 4D-bio."


Okej källan är Wikipedia, men det är ändå sant!  Ville bara berätta detta framförallt för bl a Kiina och Rebecka som skrattade så (och typ dumförklarade mig) när jag sa att det fanns 4D bio. Folk måste lära sig att lita lite mera på mig. Samma sak som det där med amöbariket. Var en fråga på Postkodmiljonären där amöba var ett svar. Kmr inte ihåg frågan men jag sa att amöbor har ett eget rike och det blev ett himla liv med det där. Men vem vare som hade rätt? Jag så klart, haha!

Kan även tillägga att det finns 4D ultraljud också ;)

                   


Kommentarer
Postat av: Julia

Haha, det med amöbariket var ju guld! ;D 4D, lät inte helt fel det inte=) I helgen är det 25-årsfest här;), vad gör du? Puss

Postat av: Becks

hahaha.....vi ska lita mer på dej Madde =)

2010-02-21 @ 12:29:57
Postat av: jos

hehe.. jag har varit på 4D bio, så ja kan intyga ;)

2010-02-21 @ 21:43:43
Postat av: Kiina

Jo fast den där bilden är i 3D!

annars erkänner jag mig överbevisad =)

2010-02-22 @ 12:03:06
Postat av: Madde

Kiina: Finns inga 4D bilder, det syns tydligen bara när det rör sig så det är till en 4D video :P

2010-02-24 @ 22:16:37
URL: http://medei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback