Valborgsmässoafton

 

Vintern rasat ut bland våra fjällar,

drivans blommor smälta ned och dö.

Himlen ler i vårens ljusa kvällar,

solen kysser liv i skog och sjö.


Snart är sommarn här i purpurvågor,

guldbelagda, azurskiftande

ligga ängarne i dagens lågor,

och i lunden dansa källorne.


Ja, jag kommer! Hälsen, glada vindar,

ut till landet, ut till fåglarne,

att jag älskar dem, till björk och lindar,

sjö och berg, jag vill dem återse,

se dem än som i min barndoms stunder

följa bäckens dans till klarnad sjö,

trastens sång i furuskogens lunder,

                                vattenfågelns lek kring fjärd och ö.


Valborg idag, men ingen sol? Den kikade iallafall fram en liten stund idag på eftermiddan. Då passade jag på att vara ute i skogen och vandra. Var ute i drygt 1 h, så skönt :) På vägen  hem plockade jag lite vitsippor. Älskar doften av vitsippor. Älskar även att gå runt i skogen när de blommar ut. Blite lite jobbigt att andas ibland, men det får man stå ut med. Kändes även lite jobbigt att plocka blommorna själv. Första gången jag gör det. Annars burkar alltid Eila följa med. Aldrig kul att göra saker själv som man brukar göra tillsammans med någon. Men det är fint med vitsippor och skogen.

           

 

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen som vanligt, men jag ville se Entertainment now. Om ca 30 min ska jag hem till mormor och morfar.

XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback