Stockholm tur och retur

Eftersom det inte blev någon Bristol och vi inte ville vara hemma i Örebro så fick det bli att åka till Stockholm igår. Dock bara över dan, men iallafall :) Åkte upp (?) med Lindbergsbuss och började vår shopping. Provade massa skor så mitt redan existerande skoskav blev bara värre och värre. Finns inga ord som kan beskriva hur skönt det var att ta av sig skorna när jag kom hem. Jag köpte iallafall ett par skitsnygga skor. Ska ev. ta kort på dem sen så jag kan visa. Men sen verkade det stå still i min shopping. Rebecka var lite flitigare :)

Vi åt lunch på Kofi, det var sådär. Tallrikarna var skavda och maten smakade inte så mkt. Rebecka var väldigt missnöjd med sin pasta med pesto. Jag åt en hälsotallrik, men kyckling, bulgur och avokado vilket var helt okej. Vi stannade trots allt och fikade där med Rebeckas gamla inneboende Maja, hennes kille och detas 3,5 veckors bebis. Så liten, mindre än Miranda,  jag som trodde att det inte var möjligt.

                                         


Efter fikat blev det mera shopping, nu även för min del. Köpte mes tpå Monki och gina tricot, som om vi inte har det hemma liksom? Men det är ju deras kläder jag gillar mest. Vid kl.16-17 mötte vi upp Rebeckas kompis Sofia. For till Medborgarplatsen och Rebecka köpte ett plommonstop ;) Skitsnyggt. Sen skulle vi till ett tapas-ställe, men det var visst fullt, Sofia hade glömt att det var fredag och inte bokat bord. Så det fick bli att åka till Söder och till Gandhi, en indisk resturang. Har inte riktigt ätit indiskt förut. Brödet var väldigt gott, men det blir nog inget mer indiskt för min del. 

                              

Sen vare dags att bege sig mot tåget hem, som gick vid kl.20.50. Var lite fnittriga på tåget förmodligen pga trötthet, tror t.o.m. att jag somna till ett litet slag. Men först satt vi (iaf jag) och tjuvlyssna på dem framför oss. Alltid lika kul att göra det :)

                                   
                                            Mkt peace-tecken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback