Update: Sandras fest, läsning och Vivalldi

Då har man kastats in i arbetslivet igen efter ett par veckors jobbfrånvaro. De ringde och väckte mig igår och ville att jag skulle komma och jobba på Vivalldi redan igår och det kände jag ju mig tvungen att tacka ja till eftersom jag inte hade något planerat, förutom läsning av Stephenie Meyers nya bok. 

Vivalldi tillhör ju Rosenlund (Rosenlund/Vivalldi heter det ju) och ligger en halv trappa upp. Är ett demensboende för de lite piggare. De har egna små lägenheter och sen finns ett stort allrum i mitten med kök och TV. Egentligen är det väl samma tanke på Lunden, men deras lägenheter är mindre. Vet inte varför men det känns mkt mysigare på Vivalldi. Är kanske för att de är dementa och lite roliga att lyssna på. Sen klarar de mycket själv så det blir inte lika tungt som på Lunden.

Som sagt kastades jag in i arbetet på en gång för jag fick vara själv ett tag, precis efter jag tittat runt, innan Veronica kom. Men de var så snälla mot mig tanterna så det gick bra :) Jag jobbade även idag och då var vi trötta allihopa, beror nog på vädret. Ska även jobba imorgon och sen lördag kväll, söndag delad, måndag kväll och fredag kväll. Samt både torsdag denna vecka och nästa på Lunden. Får se hur det går. Jag är visst efterfrågad där av vissa brukare, sen så har det kommit massa nya som jag inte vet någonting om, men det ska väl fungera.

På tal om någe annat så hade Sandra som 20 års fest hemma hos mig i lördags. Kom en del folk och det var trevligt. Var glas, tallrikar, skedar, flaskor, singstar m.m. överallt sen. Gick dock bra att städa. Är glad att jag bad Sandra köra på plastmuggar :) Hade fått diska hela dagen annars. Jag har inte ås mkt bilder från festen men några iallafall och de kommer väl så småningom upp på bilddagboken.

Nu när jag inte har uppdaterat här så har jag suttit ovh läst Genom dina ögon. Har inte alls mkt kvar. Usch jag blir så arg på Wanda. Fast jag gillar boken iallafall. Men nog om det nu. Som sagt är den snart utläst (tråk) så då kommer ett litet blogginlägg om den senare :)

XOXO

PS: Ni missar väl inte nya Gossip girl avsnittet som kom idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback