Død snø (Dead snow)



Haha såg nyss denna film. En norsk komedi/skräckfilm från 2009. Vilket det verkligen var. Jag skrek och hade hjärtklappning varannat med att jag skrattade. Jag visste ingenting om den, bara att den tillhörde kategorin skräck. Var på någon sida för att rösta inför Scream Awards 2009 och hittade filmen och tänkte att den kanske kunde vara bra. Komedin inslag listade jag ut själv, eller hoppades att de skulle vara så för den är helt störd.

Død snø handlar om ett gäng ungdomar som ska spendera påsklovet i en stuga mitt i ingenstans i Norge. Man kan inte köra dit så de måste lämna bilen och gå en bra bit till stugan, de har även en snöscooter. Täckning på mobilen finns så klart inte heller. Sen börjar folk dö och försvinna ;) Aldrig sett värre blodbad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback