Vaccination

Idag började vi att vaccinera folk som ffa tillhör riskgrupper. Vi visste väl inte riktigt hur många som skulle dyka upp men det var kö bildning över 1 h innan vi öppnade. Så när jag kom kl.10 var det massor av folk. Media var också där. Mina vackra händer blev filmade (haha man ser hur jag fibblar med torken, och sen mina vackra rosa skor när jag slänger sprutan). Man kan se klippet HÄR (man ser rätt bra hur vi hade det). Var iallafall helt sjukt imorse. Vi fick öppna fler stationer och låta ha ett högre tempo än vi önskat. Men det fungerade.

Var mycket folk efter lunch också så vi började att vaccinera folk tidigare än vad vi sagt och vi blev faktiskt klara innan vi skulle stänga kl.18. Så skönt. Men det var ett högt tempo vi höll så nu är jag helt slut - trött och rejäl huvudvärk.


                                         

När det blev en liten lugn stund (för vi jobbade på så bra ;)) så passade jag på att bli vaccinerad. Fanns redan en spruta uppdragen som var tvungen att användas så jag ställde upp. Ville ju ändå ha vaccineringen så varför inte passa på när det fanns tillfälle? Än så länge har jag inte fått några biverkningar. Tröttheten och huvudvärken beror ju på jobbet och inte sprutan. Jag bestämde mig iallafall för att ligga ner. Eftersom jag redan var trött och man vet aldrig. Just när jag tror att jag kommit över svimningsfasen så kommer den tillbaka. Haha, helt sjukt.

Det var roligt iallafall. Var inge svårt och det var ingen som fick någon reaktion ;) Var nervös helt i onödan :) Så inatt ska jag sova gott. Börjar kl.13 imorgon, så det ska bli skönt att slippa stressa.

XOXO

PS: Är det någon som vet vad det är för tema på Idol på fredag?

Kommentarer
Postat av: jos

madde, visst va de dina fingrar som va i slutet på klippet?? :P

2009-10-21 @ 07:46:11
Postat av: amanda

det är rock tema på idol på fredag:) du måååste heja på eddie :D

Postat av: Madde

Jossan: Haha ja det är mina fingrar. Jag ger sista vaccinet man ser på klippet och slänger sen sprutan ;)



Amanda: Va bra :D Men jag hejar verkligen inte på Eddie, utan på Tove eller Erik :)

2009-10-21 @ 10:15:45
URL: http://medei.blogg.se/
Postat av: Julia

Härligt Madde! =) Jag vill också vacciera folk! Hehe! Puss

2009-10-21 @ 16:56:09
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: amanda

Men madde du måååste heja på eddie. han är min vän! dessutom är han gryyyym. Fast tove är också bra men ändå. Jag är i en riskgrupp men vaccinet tog slut så ja fick inget :( måste vänta flera veckor. kanske ska komma till örebro o vaccinera mig!:P

2009-10-21 @ 20:03:03
URL: http://amandon.blogg.se/
Postat av: amanda

Men madde du måååste heja på eddie. han är min vän! dessutom är han gryyyym. Fast tove är också bra men ändå. Jag är i en riskgrupp men vaccinet tog slut så ja fick inget :( måste vänta flera veckor. kanske ska komma till örebro o vaccinera mig!:P

2009-10-21 @ 20:03:29
URL: http://amandon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback