Kalas igår för farfar fyllde år

Igår var det som alla vet 10 oktober och då fyllde min farfar 76 år. Så på kvällen åkte jag hem till honom och farmor för att fira. Bjöds på tre rätters och rödvin. Var supergott. Hade varit sugen på rödvin i en vecka, (var någon reklam jag såg) haha. Med farmor var det rätt bra. Hon är fortfarande nervös för hon ska till USÖ i veckan för att prata efterbehandling - cellgifter, strålning eller vad de nu hittar på. Och jag förstår att hon är nervös. Efterbehandling är ju ingenting man borde se fram emot direkt. Skrev ju min C-uppsats (med Kiina) om upplevelser av bröstcancers olika behandlingar och det är inte direkt lätt :(

                 
     
           Det var ingen som ville vara med på kort förutom vi tre.

På tal om min farfar så har han fått på sig spenderar byxorna. Han övertalade farmor att glasa in balkongen vilket gick på 30 000:- (igår gick det inte att få upp tillräckligt mkt värme för då gick proppen, haha) och så gav han och farmor min pappa och fastrar 5 000 kr var. De har alltså gjort av med 45 000 bara så där. Vad har hänt? Vi barnbarn fick så klart ingenting, men jag vet ju att mina fastrars pengar kommer gå till mina kusiner. Pappas pengar däremot kommer att gå till alkohol och ev. någon ny teknikpryl som han inte behöver.

Förresten så vet inte mina kusiner Alexandra (7 år) och Andreas (11 år) att farmor har opererats för bröstcancer. Min faster borde faktiskt läsa all den forskning som finns eller vad som helst om att det kanske inte är så bra att undanhålla sån här information för barn. Barn vet desstuom mer än vad man tror. Och vad kommer de att tro när farmor blir dålig och ev. börjar tappa håret?

JAg hade typ nästan ett bråk igår med min andra faster också. Hon pratade om hur fel det var att jag arbetade som usk på Rosenlund och att de borde stämmas. Hon tycker även att USÖ ska stämmas för att de kommer låta sjuksköterskor vaccinera nu mot den nya influensan. Enl. henne som har jobbar som usk i många år är allt det här olagligt. Hon blev alltså på krigsstigen istället för att bli glad för min skull att jag får arbeta lite så jag kan överleva.

Detta var ett nytt exempel på att min familj är lite väl wierd ibland.
XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback