The amazing White Lies

I onsdags, den 4:e nov, var ju jag och Lollo till Berns i Stockholm för att titta på White Lies. Jag slutade jobbet kl.17.15, och böt om så fort jag kunde och sprang (kanske inte, men nästan) ut till Lollo som väntade på mig utanför entren. Möttes av höstens första snöfall. Vet inte varför, men jag blev superglad och sa "Det snöar" samtidigt som jag log asmkt innan jag ens sa hej. Men det visade sig att det inte snöade lika mycket utanför Örebro och det var ju tur eftersom vi inte hade vinterdäck på bilen.
Resan fram till huvudstaden gick bra, sjung och taggade i bilen och stannade en snabbis och åt. Var ju tvugna att fylla på med lite energi :)
Att hitta inne i centrum är sedan en helt annan femma, trots GPS. Haha. Åker vi någonsin rätt på en gång? Eller rätt kom vi väl ganska snabbt, men det fanns ju ingenstans att parkera så det blev en liten sväng om, och vet inte om vi åkte mot enkelriktat eller inte. Var en konstig gata. Vi hittade tillslut en parkering och hade lyckligtvis inte fått någon P-bot :)

Lite sena var vi allt, så vi trodde att det inte skulle finnas någon kö, men det gjorde det. Kom in rätt fort. Hängde in våra saker, struntade i toan pga kön trots att jag var kissnödig. Jag hade hoppats att det skulle finnas någe att köpa och det gjorde det :) Köpte en Fear's got a hold on me T-shirt och Lollo köpte pins :)

              
  
                            

Smidiga som vi är lyckades vi att få rätt bra platser i publikhavet, trots vår sena ankomst :) Lite mindre lycka hade vi dock med tjejen som stod framför oss. Det var den jobbigaste människan jag sett på länge. Var nära på att klappa till na. Men lyckades behärska mig. Var dock en annan tjej som blev lika irriterad och bad henne lägga av, fick väl typ motsatt effekt. Suck. Fanns ytterliggare 2 personer som kollade snett och skrattade åt na. Vilket gjorde att jag inte kunde hålla mig utan började skratta själv. Haha.

Men ja. Förband var det. Det trodde jag nästan inte att det skulle vara. Men bra var de. Hette någe med Dark Love och lät väldigt mycket som Mando Diao. Jag och Lollo vände oss till varandra och sa typ Mando på samma gång, hehe. Jack (trummisen) och han som spelade cynten stod uppe på läktaren och tittade. Tror att Harry (sångaren) och Charles (gitarr) också stod där en stund. Kul :)

          

Ungefär klockan 22 hördes iallafall: 
           The light still in our eyes
           We're leaving this old fairground behind
           It's a dream that's growing cold
           The circus never dies
           The act forever haunts these skies
           I know we cannot stay
Dvs. Farewell to the fairground ur högtalarna och jag var i himlen.

                      

Det var så roligt att se när de kom ut på scen. Alla skrek och det lyste lycka om Harry. Svårt att förklara, men jag blev iallafall typ helt kär. För snygg var han också. Riktigt snygg också. Såg verkligen bättre ut i verkligheten än vad mina kort och videos visar.
Andra låten som spelades var Taxidermy och sen efter att Harry sagt hej, E.S.T.





Sen vet jag inte riktigt i vilken ordning låtarna kom. Men alla från skivan var iallafall med (har ju bara släppt en så) och sen dessutom en gammal låt som hette You still love him (nästa video) och en cover som jag inte kommer ihåg vad det var.




Sista låten som spelades var Death och vilken jävla hit. Asbra framträdande, asbra låt, asbra publik. Helt magiskt :D Det finns typ inga ord som kan beskriva hur bra jag tyckte att konserten var. Är så himla glad över att vi åkte. Tänkte om jag hade missat det? Adrenalin pumpade i kroppen och jJag glömde typ allt när jag var där. Jag har aldrig skrivit "I love you" förut, men jag var bara tuvngen att göra det. För så är det ;)

         

Ville inte att det skulle ta slut. De kunde ha sjungit alla låtar minst 3 ggr och jag skulle tycka att det var lika bra alla gånger. Så som sagt. Det var asbra. Bland det bästa jag någonsin varit på och kommer leva på det här länge :D Jag är typ övertygad om att de kommer släppa ett nytt album och ge sut ut på turné igen. Och då kommer jag finnas där i en mörk svettig lokal och älska varje minut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback