40 doser Pandemrix till två dagar...

Låter kanske inte som om det är så smart. Nej det är det inte heller. Vaccinet på Örebromässan hade ju tagit slut igår och då bestämde de att de skulle få allt vaccin som kom idag. Alltså fick vi på sjukhuset ingenting. Vi hade dock kvar 4 flaskor från igår, för det skulle komma någon om hämta dem som inte gjorde det i slutändan iallafall.. Men jag förstår inte hur de tänker. Om det är mkt folk på mässan så kommer ju folket att komma till sjukhuset och vore det inte bra om vi hade vaccin då? Så kommer det nytt folk som ska lägga sig i och bestämma. Usch jag blir så irriterad och arg. Vissa tror visst att de äger stället och kan göra precis vad de vill. "Är man bara trevlig så går allting bra" Bullshit! Klart som fan att folk blir arga om man har gått ut och sagt att det ska finnas vaccin och så är det slut när de kommer. Och idioter finns det också som skapar rykten om att det ska komma vaccin som inte kommer. Aaah! Hela jag snurrade efter första timmen på jobbet. Om det ska fortsätta så här så vet jag inte hur länge jag pallar.

Nu har vi alltså slut på vaccin hos oss. Det ska komma en ny leverans på torsdag, men hur mkt som kommer eller vilken tid det kommer vet vi inte än. Inte så kul för dem som tror att det finns och kommer och börjar köa vid 9 på torsdag. Är nog bara att förbereda sig på kaos. Hoppas bara vi kan låsa dörrarna så vi kan arbeta med administering ostört imorgon.

Blir mycket vaccinationsstjat på min blogg numera, men det är typ det enda jag gör och orkar med numera.

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback