Vi har fått en mytoman i huset!

Jag var ute en timme och gick/joggade förut. Gick väldigt bra, förutom att det rann konstant från både ögon och näsa hela tiden. Lite jobbigt. Men jag älskar skogen. Är nästan aldrig där, men jag gillar verkligen känsla, trots att jag höll på att hoppa 10 meter när en joggare sprang om mig, haha. Har planerat att jag ska ut och vandra imorgon med (om det inte regnar). Jag har lite problem att hitta direkt till spåret, så jag går alltid olika omvägar, men det gör ju iofs ingenting när man inte har någon tid att passa.

Varje gång jag tvättar så råkar jag ut för samma sak - att dörren till källaren stängs så jag måste gå upp igen och hämta nyckeln. Är int edet jobbigaste eftersom det bara är typ 2 trappor, men det är desto mer irriterande. Jag frågade en av mina nya grannar (kvinnan) en dag om det var hon som stängde dörren. Jag ansträngde mig verkligen för att inte låta anklagande eller arg på någe vis. Hon berättade iaf att det brukade hon aldrig göra. Okej, va bra. Blev mitt svar så förklarade jag att det är irriterande när man tvättar och springer upp och ner hela tiden. Vilket hon också förstod.
Idag är det nämligen så att jag tvättar igen. Precis när jag ska gå ner hör jag källardörren smällas igen och så ser jag kvinnan gå in i sin lägenhet och stänger dörren rätt hårt (med mening eller inte, det vet jag inte). Alltså ljög hon! Fan va irriterad jag blev! Nu hade jag ju med mig nyckeln eftersom att jag hörde att den stängdes. Men att hon säger en sak för inte så länge sen och nästa gång jag tvättar så stänger hon dörren iaf!
Nästa gång jag tvättar ska jag skriva en lapp om att de ska låta dörr-fan vara i fred!

Om 15 min börjar Gossip girl. Har ju inte laddat hem på sistone utan har fått nöja mig med ofullständiga klipp på youtube. Så nu ska jag få se ordentligt :)

XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback