Vårdcentralen & Palliativ vård

Först vill jag bara säga att jag hatar dr. Burke och att jag är verkligen superglad att han försvann till slut.

Idag har jag varit konstant trött. Ställde klockan tidigt fast jag var ledig för jag skulle ringa vårdcentralen. Jag hoppades egentligen att jag kanske skulle få en tid idag (trodde väl inte det men man kan ju alltid hoppas) eftersom jag ska till Ulrika imorgon och hon har ju katt. Men det kunde jag ju inte driekt berätta för dsk. Hon var rätt sur på någe sätt för hon tyckte att jag var korkad som inte undvek pälsdjur eftersom jag blir så fruktansvärt dålig. Jag kom med försvaret att jag inte ville bli socialt isolerad och då fick jag en tid om 2 veckor. Haha. För jag kanske har en bra hälsa om jag får umgås med dem jag gillar trots att jag inte kan andas, eller hur? :) Vissa säger att man vänjer sig om man utsätter sig tillräckligt mycket, och vissa säger att det blir bara värre och värre. Nu har jag iallafall tagit tag i det och ringt och fixat tid hos min läkare. Alltid något.

Vi började på vår sista kurs på hela (!) utbildningen igår. Det är en valbar kurs och jag har valt Palliativ vård (omvårdnad, vet inte vad den heter). Den verkar rätt bra. Min praktikplats verkar väldigt seriös. Jag ska vara på Onkologen avd.85. Vi ska ha en ordentlig introduktion. 2 tider för reflektion, ett ordentligt schema och så ska jag skriva loggbok m.m. Har inte haft det så här sen i T4. Känns skönt :)

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback