En endagstripp till Stockholm

Igår åkte jag med Lindbergsbuss till Stockholm. Tog T-banan vidare till Hammarbyhöjden och gick den sista biten (2 min?) hem till min kunsin Ulrika. Fick för mig när vi var i Stockholm sist på Mando Diao att jag skulle åka och hälsa på den en dag :) 

Var iaf inga som helst problem att hitta. Jag kom t.o.m. ihåg vilket nummer de bodde på trots att jag bara varit där en gång tidigare. Däremot hade jag lite problem att hitta tillbaka till Cityterminalen/bussterminalen. Helt plötsligt fanns inga skyltar och jag missade trappan 2 ggr när jag gick förbit. Till slut fick jag fråga, haha. Kom iaf i tid så jag hann med bussen hem :)

   

Vi (jag, Ullis och Vilgot) gjorde väl inget speciellt. Vilgot sov när jag kom så jag och Ullis satt i soffan och pratade lite tills han vaknade. Vigot är drygt 7 månader nu så han är väldigt blyg av sig och brukar skrika hysteriskt när han träffar folk. Han skrek som en galning när min moster var där för 2 veckor sen och sen förra veckan när Ulrikas pappa och hans fru var där. Men när han såg mig så skrattade han bara. Var lite blyg men ändå nyfiken. Satt i Ullis knä, tittade på mig och flinade. Gullunge! <3 Så det gick med andra ord hur bra som helst.


Satt och lekte lite i soffan. Sen åt vi lunch. Gick på en promenad runt Hammarbyhöjden och sen lite i Nacka reservatets utkant (?). Var fint och så fick vi se lite ekorrar och rådjur som sprang runt där som ingenting. Mysigt :) Efter promenaden fikade vi lite och kollade ut lite filmer jag skulle låna. Klockan tickade iväg väldigt fort och helt plötsligt kom Jonas hem och då var det bara 40 min kvar tills jag skulle gå.


Somnade på bussen hem. Var rätt trött på att åka buss. Blev ju totalt 5 timmars bussresa och jag satt och funderade aslänge på vad kille brevid mig luktade som. Jag var nästan säker på att det var ett träd, men jag tror jag kom fram till att det var jordiga vitsippor. Inte äckligt med andra ord med irriterade att jag var tvungen att identifiera doften.
När jag kom hem till Örebro igen så åkte jag hem till Julia. Hon hade ost och vinkväll så Sanna, Kiina, Maria och Rebecka var där också :) Vi kollade på Grey´s anatomy och sen flumma vi lite om Fråga Olle och The Girls of the Playboy mansion m.m. Det var trevligt, men jag var väldigt trött.

  

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha jordiga vitsippor....

Hur fan kom man fram till det? Och vitsippor också? HAHA

Postat av: Julia

Madde..vad fina bilder du lägger ut ;P

2009-05-08 @ 09:40:08
URL: http://jooleeah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback