Tentamen och VFU

Fick sms av Kiina idag att resultaten från tentan hade kommit på Studentforum. Jag var väldigt nervös när jag skulle in och titta. Kände mig nästan kallsvettig. Det första jag såg var att jag fått mer poäng än sist iaf. Vilket gjorde att jag kunde börja andas normalt, men jag visst inte hur mkt man skulle ha om man klarat alla delar så jag var fortfarande nervös. Men det hade jag inte behövt vara för jag fick G på psykiatri och geriatrik delarna och VG (!) på kvinnohälsaoch barnhälsa :D Nu är jag lycklig. Jag kommer alltså verkligen att få min legitimation och slippa lämna tillbaka broschen på examensdagen. Iofs har jag ju en till kurs som ska betygsättas, men jag är inte orolig att jag ska få U :)

Jag sitter fortfarande i pyjamas. Gick upp för kanske drygt en timme sen. Gjorde ju natt på VFU. Hade egentligen inte tänkt sova så länge eftersom jag inte ska göra natt ikväll. Så jag ska lägga mig som vanligt ikväll. Men jag tror inte att jag kommer ha några problem att somna. Är väldigt trött fortfarande. Är så där trött att jag känner att jag skulle vara extremt osocial om jag träffade folk. Julia och Linn (som är och hälsar på) skulle bjuda på scones ikväll, men jag vet inte om det är någon idé att åka dit med tanke på min social förmåga idag. Men jag kanske rycker upp mig :)

På VFU:n var det väldigt lungt inatt. Jag fick ansvara för en patient och det var hon som det var lite att göra med. Bl a koppla bort blod, dropp, antibiotika iv och lite blodtryckskontroller och så. Men mellan "allt" som skulle göras sov hon. Vilket är ju jättebra för patienten.
För att fördriva tiden satte jag mig och pluggade. Vi har ju en examinationsuppgift så jag började på den. Natten gick ändå grymt långsamt och vid kl.1 kunde jag knappt hålla ögonen öppna. Men då skulle min patient ha ab kl.2 så då vaknade jag till lite.
Vid kl.3 började vi spela lite kortspel - Skip-Bo. Aldrig spelat det förut, men det var kul. Jag vann t.o.m. En gång fick jag iofs hjälp, men det vara andra omgången vi spela och jag visste fortfarande inte hur man skulle tänka (dessutom kanske inte hjärnan är på sin topp vid 3-4). Tredje gången vann jag iaf helt på egen hand :D Det var väldigt roligt och jag funderar nästan på att köpa ett och ha själv. Det tråkiga är ju att jag inte har någon att spela med. Men men.

Oj va mycket jag har skrivit nu.
Dags att sluta.
XOXO


Kommentarer
Postat av: emma

Skip-Bo är ju typ världens bästa spel! Men vart kan man köpa det i Örebro?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback