Eurovison Song Contest 2009

Eftersom det var final igår och jag tittade på nästan hela finalen (hade VFU så efter Sveriges bidrag hade vi rapport och sen åkte jag hem) så måste jag ju kommentera lite och lägga upp vinnarlåten. För de som har levt under en sten det senaste dygnet så vann Norges Alexander Rybak med 387 poäng (nästan dubbelt så mkt som Island som blev tvåa). Tror att de fick 16 st 12:or och poäng från alla länder. Kul att det gick bra för några nordiska länder. Danmark har jag ingen koll på men Sverige kom på 21:a plats och Finland sist.

Jag hade inte hört några låtar innan eller följt snacket kring dem och så missde jag ju ungefär 10 låtar så jag vet inte vem jag tycker skulle vinna. Tycker iaf att Norge var väldigt bra. Har gått runt och haft låten i skallen hela dagen (kan iofs bero på att de spelade den kanske 4 ggr på en kvart imorse på Nyhetsmorgon, och eftersom jag hade den på skallen och en patient inte kom ihåg hur den gick fick jag sjunga lite för na, haha).

Jag trodde dock inte att det skulle gå så bra för dem. Trodde att "Europa" skulle tycka att den var wierd eller någe. Men vi var kanske redo för en lite annorlunda låt :) Kom inte alls ihåg förra året vinnarlåt. Var knappt att jag kände ingen den igår, men jag tror att denna låt (Fairytale) kommer fastna hos många :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback