VFU & "Ljudet av ditt hjärta"

Igår var det första dagen på min VFU som ska vara i 3 veckor nu. Jag är på Älvtomta hemsjukvård och det är helt okej. Lite bättre än jag trodde faktiskt. Men det kanske beror på att jag bara får gå med (disk.-) sjuksköterskan (vet inte varför men jag hade typ fått för mig att man skulle gå med undersökterskorna några dagar). Det bästa är iaf min handledare. Hon är jättebra. Och så kan man ha riktiga kläder och inte myskläder som man måste tvätta i 60 grader som Kiina hade sagt. Det var jag också skeptisk mot innan, eftersom de flesta av mina kläder tvättar jag i 30 grader, vissa 40 så klart. Eftersom det var första dagen igår så följde jag bara med och tittade hur allting fungerade. Idag fick jag dela dosetter och ta PK-prov på en pat och SR-prov på en annan pat. Så två blodprov :) Lyckades med båda på första försöket, trots att jag är lite ringrostig och inte stuckit någon sen de ynka 2 gångerna i somras. Var lite kul för den första patienten trodde att jag skulle misslyckas, haha. Hon var en gammal ssk. Sen fick vi åka på 2 akuta ringningar idag, så det hände lite saker :)
Som det verkar nu kommer jag börja kl.7.30 varje dag och bara gå dagar, inga kvällar och helger :) Yees!

Jag har läst Ljudet av ditt hjärta nu. Jaaa den var bra!! Men jag är lite nervös. Tyckte att slutet var så himla bra och jag målade upp allting som jag tyckte skulle hända sen. Vet inte om jag vågar läsa den sista boken. Dels heter den ju Så länge vi båda andas och är 600 sidor lång. Det gör mig nervös. Vad kommer egentligen hända? Jag får för mig att någon kommer att dö. Och Gud förbjude att det är Edward! Så bränner jag nog upp boken, haha. Kanske lite väl dramtiskt, men jag hoppas verkligen inte att någon dör. Isåfall får det bli Jacob ;) Men jag får ju vänta 2 veckor (kanske 1 ½) på att få veta svaret så det är ju ingen idé att hetsa upp sig och börja tänka det värsta. Förhoppningsvis blir det ju ett lyckligt slut :)

Nu tänkte jag snart laga lite mat och sen titta på Grey´s anatomy. Säsong 1 går ju på Kanal5 nu :)
XOXO

PS: Vad har egentligen hänt med min sida? Hela högerspalten kommer ju sist. Och det verkar inte gå att ändra tillbaka heller.. Har försökt!
Ajusst. Vi måste tänka på Kiina nu också och hoppas att hon fick komma till en riktigt rolig avdelning i Madrid :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback