Så länge vi båda andas



Som jag sa, att jag skulle göra, så läste jag igår ut Så länge vi båda andas (Breaking dawn) som är den fjärde och sista delen i The Twilight Saga. Tycker att det är lite tråkigt att den är slut nu. Stephenie Meyer ska eventuellt skriva fler böcker till serien men utifrån andra karaktärers perspektiv. T ex hade hon smått påbörjat en bok (Midnight sun) som skulle vara från Edwards perspektiv, men efter att materialtet (som visade sig innehålla falska delar också) läckt ut så har hon bestämt sig för att inte skriva den. Iaf inte på några år. Synd!

Jag var ju lite rädd (eller vad man ska kalla det) innan jag läste boken, eftersom jag blev så nervös av titeln. Men vet inte vad jag ska säga för att inte avslöja  något ifall det är någon som vill läsa, för man vill att allt som händer i boken ska komma som en överraskning. Kan iallafall säga att jag älskade boken! Var som sagt skeptisk pga av titeln men även för att en del av boken var skriven utifrån Jacobs perspektiv. Anledningen till min skeptism (heter det så?) grundade sig ju på att jag inte gillar Jacob så mkt. Men man fick sig en tankeställare iaf :)

Som sagt älskade jag boken och tror att om jag ska ranka böckerna så kommer den på andra plats. På första plats kommer så klart Om jag kunde drömma.
Jag gillade slutet av boken faktiskt. Läste en del recensioner när jag skulle beställa boken och då var det några som inte alls gillade slutet eller önskade att det hade varit lite annorlunda. Men jag gillade det! Författaren säger att det är så här sagan ska sluta och jag kan inte annat än hålla med :)

Jag rekomenderar boken skarpt!

Kommentarer
Postat av: mikaela

jag älskar när jacob skriver :D han är så jävla rolig!! önskar att han kunde skrivit mer :)

men håller med dig, sjukt bra bok. tråkigt att det tar slut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback