Ny hårfärg

Sitter med blött hår i en missfärgad handduk nu. Har inte vågat kamma och torka håret ordentligt. Har inte ens sett det i spegeln sen jag satte i färgen. Haha. Sist jag färgade håret var i december och då tog jag en ljusare brun-nyans (H&M), var nöjd kanske en vecka, sen kom jag på att mitt hår fortfarande skiftade i massa olika färger. Tyckte att det såg helt sjukt ut i solen, speciellt nu när mars typ är slut och jag hade fått värsta utväxten.

Brukar attid be nån kompis (oftast Lisa) eller Sandra att färga mitt hår, men idag gjorde jag det själv. Tänkte att det inte skulle vara så svårt, vilket det inte var heller. Tror inte det iaf. Jag har ju inte sett resultatet än. Haha.


Idag på praktiken var jag några timmar på Barnmottagningen. Jag började fundera på om jag verkligen ska jobba med barn i sommar. Blev lite så irriterad på ett barn och hade lust att säga åt det att sluta gnälla. Haha. Kanske inte så bra att ha sånna tankar. Självklart sa jag ingenting och jag tänker också att det kanske är lite bättre när man själv kan prata med barnet och inte bara sitta och lyssna. Blir förmodligen en helt annan sak.

Jag fick även ta och ropa upp och ta längd och vikt på ett barn. Var ju inget speciellt, men kändes ändå himla bra att göra det själv utan nån handledare som är med. Tänkte på vad Sanna sa i fredags - att det är kul att ropa upp patienter ;)

Lite tråkigt inlägg kanske?
Men nu ska jag iaf ta och se hur håret blev. Spännande.
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback