Jag hade en bra rubrik, men nu har jag glömt vad det var!

Andra veckan på VFUn är snart slut. Fort det gått, men det är bra. För ju fortare det går ju fortare blir det sommar (dessvärre ska vi ha en jobbig tenta innan). Längtar till sommaren jättemycket men jag blev väldigt nervös (men så klart även glad) idag för jag fick mitt Anställningsavtal för sommarjobbet som sjuksköterska på avd.26. Nu känns det mer verkligt. Ska bara skriva på och skicka tillbaka så är det 100 % klart (ja, om jag klarar tentan dvs.).
Jag måste nog börja läsa till tentan, har bläddrat lite i böckerna, men inte läst någe. Kanske på söndag. Fick nämligen Så länge vi båda andas hem i tisdags (JAA!) så jag kan ju inte läsa någe annat förutom den just nu. Blir nog klar imorgon (den är längre än de andra - jag har inte tjuvläst sista sidan som jag annars brukar ha en tedens att göra) och på lördag ska jag var hundvakt till Eila i Lundby och så orkar jag inte ta med skolböckerna. Så det får bli att plugga på söndag. Måste även skriva min studieuppgift till hmsjukvårds VFUn på söndag också. Vet ungefär vad jag ska skriva och det ska bara vara en sida så det går nog rätt fort :)

Jag har faktiskt tränat 2 ggr på F&S denhår veckan. Båda gångerna med min kusin Ulrika. Blev medelpass båda gångerna men vi ska träna på söndag också och då blir det Station. Måste gå in och boka en plats sen också bara.
Har varit skönt att röra på sig :) Men jag har varit rätt dålig på att äta när jag kommit hem. Varit så trött och klockan blivit så mycket så jag vaknar svinhungrig. Så jag måste nog bli bättre på att äta efteråt.

Kom och tänka på en "rolig" sak igår. Det är lite komiskt (fast jag vet inte om det egentligen är det) men jag blir på så bra humör efter att jag har fått sticka folk. Var rätt trött i onsdags (sov jättelite på natten eftersom jag inte kunde slita mig från boken och när jag väl gjorde det var jag jättepigg så då läste jag lite till) men sen var vi hos en patient som jag tog blodprov på (stack för första gången med en Butterfly - gick jättebra) och efteråt var jag på strålande humör. Haha sen kom jag på att det ofta är så. Vet inte om det är för att jag känner mig "duktig" eller för att jag bara tycker att det är kul. Hmm. Men aa..

Nu ska jag inte skriva mer, ser ut att bli långt. Utan ska äta lite ärtsoppa (vet att det är sent men jag har inte ätit sen lunch) och titta på Ghost whisperer.

XOXO

PS: Jag vet att jag överreagerade i mitt förra inlägg ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

du njuter ju av att sticka folk, äckel;)

Postat av: Madd1sh

Hej hej :)



Jag vet inte om de kommer att vända bebis nummer 2 eller inte. Vi pratade med min läkare senast i v.31 och då sades inte mer än från vilken vecka jag fick föda vaginalt.



Men jag antar att de kommer att göra försök att vända nr 2, och om det inte går så får jag nog föda tvåan i säta (om måtten tillåter).



Jodå, det går att stå! :D Så länge jag inte har för mycket foglossningar, är det väldigt skönt att vara uppe och röra på sig.



Jag vill också sticka folk! MOHAHAHA! Nerå, skoja. Kram

2009-03-13 @ 00:53:02
URL: http://attlevatillsammans.blogspot.com/
Postat av: Kiina

haha middag vid 20 e inte sent, i Madrid ater man alltid vid 22 =)

2009-03-14 @ 11:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback