Irritation!

Det visas nya avsnitt av gossip girl, One tree hill och Heroes i USA ikväll.
Vågar man ladda hem imorgon?

Jag är rätt irriterad på den svenska TV tablån och de dumma lagarna som kommer och förstör för oss. Man borde alltid få ladda hem serier tycker jag. För när tjänar inustrin på dem egentligen? Jo efter 2 säsonger när de inser att serien är populär och de gör en box av säsongerna. Men hur lång tid tar inte det? Fler år ju! Speciellt för oss i tröga Sverige.
Varför ska vi ligga så mycket efter hela tiden? Någon vecka kan man ju tänka sig eftersom förmodligen ska hålla på och översätta, men som det är ju är det ju typ ett halvår.

Istället ska de envisas med att visa samma skit hela tiden, bara i liiiite nyare former och variationer. Alltså seriöst vad är det som visas på TV:n? Den rätta för Rosing, Frusna män söker kärlek, Ensam mamma söker, Bonde söker fru. Allt är ju samma skit. Och det räcker inte med en säsong. Nej det ska helst vara flera. Och sen står det om dem överallt på löpsedlarna och de blir B-kändisar. Boooring!
Vad har vi mer för skitprogram? Semester svenskar, Charterhjältar, Stockholm Arlanda. Är inte det samma sak? Sen har får vi inte glömma Färjan också. Suck! Annat skit är ju Sanningens ögonblick också. Kanske kul en omgång, men sen är det ju bara tråkigt och pinsamt.
När vi väl får bra serier att följa så ska de gå på de dumma kanalerna som TV100 och Canal+. Sånt som man inte har råd att ha alltså. Har man tur kommer de på de vanliga kanalerna sen, men då är det ju ytterligare 6 månader senare. Som t ex har de visat 2 (är det verkligen hela) säsongen av Heroes i Sverige och de är inn epå sin 4:e i USA.

Det som dock är sebart är för det mesta repriser och ännu mer repriser och sen kan de inte hålla sig till samma sak, utan de ska hoppa i säsongerna och man fattar ingenting. Ena dagen är det säsong 1 (av vilken serie som helst) och sen nästa dag är det säsong 5. Veckan därpå kanske det inte är något avsnitt överhuvudtaget. Mongo.

Jo jag är rätt upprörd över vår TV tablå. Självklart vet jag att alla inte gillar samma saker på TV. Men det finns nästan ingenting som tilltalar mig. Det som jag ser framemot varje vecka är Criminal minds (Gud förbjude att det är säsonsuppehåll snart). Det är en annan sak jag är irriterad på. Sverige har flera säsongsuppehåll också.

Har grubblat över det här ett tag, vet inte vad jag kommit fram till!?

Kommentarer
Postat av: lisa

men madde kanalerna betalar ju för att visa därför fåår man inte ladda hem.... va göru?

2009-03-09 @ 20:10:06
Postat av: Annica

Jag älskar gossip girl :)

2009-03-09 @ 21:15:57
Postat av: Madd1sh

Jag vill föda vaginalt, så länge möjligheten finns.



Ettan (den som kommer ut först) ligger med huvudet nedåt och tvåan med rumpan nedåt. Från och med v.35-36 sade de att jag fick föda vaginalt ändå (om inte något oförutsett händer). Nu har jag gått 35+4, med andra ord får jag med största sannolikhet föda vaginalt :) hoppas



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback