Helg :)

Då var första veckan på VFU:n avklarad :) Jag slutar tidigare varje dag, ungefär vid kl.14, ibland ännu tidigare och så börjar jag kl.7.30 istället för kl.7. Jag tycker att det är jättebra. Saken är ju den att jag måste gå hela fem dagar i veckan. Men jag känner att jag hellre gör det än att bara sitta där och inte göra/lära sig någonting, bara för att man ska få ihop mina timmar. MIn handledare har även sagt att hon inte är så nog med timmar så jag kommer förmodligen få en extra dag ledigt nästa eller sista veckan. Fort har det gått iaf. Funderar på vad jag egentligen har gjort. Haha. Är ju som jag skrivit tidigare dosetter och blodprov. Jag lyckades palpera en puls på en pat som min handledare inte hittade ;) Har inte lagt om något sår än. Men det blir förmodligen nästa vecka. Har fått sett en del olika sår och min handledare har förklarat varför det ser ut på ett visst sätt och vad som kan vara bra att lägga om med. Tycker att det är bra att jag får se lite innan jag börjar pilla själv. Kom på att jag även fått ge en pat en spruta s.c. och idag fick jag även greja lite med en SCVP :) Det var lite roligt. Har bara gjort det en gång tidigare. Var iofs bara att plocka bort infusionen och spola med NaCl och sen Heparinisera. Men iaf. Ska ev. få byta nålen senare också. Har även varit med på teamträffar, vårdplanering och delegering, eftersom vi måste vara med på sånt enl. studiehandledningen. Verkar som om jag inte behöver se det mer som om jag inte vill :) Hon är så bra min handledare ;)

De ringde från 3 igår och frågade om jag fått information om att förlänga mitt abonnemang i 9 månader då jag skulle få månadsavgiften gratis i 3 mån. Stod säkert någe om det tillsammans med min förra räkning, men jag läser aldrig sånt. Så det var ju bra att de ringde eftersom jag ville det. Gillar 3 och hade ändå tänkt att köpa ny mobil där sen när min går ut i maj. Så det var ju bara positivt.

På tal om telefonförsäljare så var det en snubbe från Hyresgästföreningen och knackade på min dörr i förrgår eller någe likande. Han var jättejobbig! Vägrade gå och jag vägrade släppa in honom i lägenheten så han fick trycka på lysknappen flera gånger i trapphuset. Jag vet inte. Är det dumt att inte vara med i Hyresgästföreningen? Känns ändå som om det är många som är med där och det finns kanske en anledning till det? Eller? Vad tror ni?

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback