Hallsberg vårdcentral

Igår började ju andra VFU-perioden och denna gång är jag i Hallsberg på vårdcentralen. Trodde att jag visste på ett ungefär hur jag skulle gå, men jag frågade iaf en tjej och hon pekade mera åt vänster än vad jag hade tänkt mig. Tänkte väl att hon hade rätt så jag gick åt det hållet hon pekat. Såg skyltar till Vårdcentralen, men jag var tvungen att gå på bilvägen och sen när jag gick hem så gick jag en annan väg (den jag tänkt gå från början) som gick mkt snabbare. Irriterande att hon pekade mot bilvägen då tycker jag. Men men. 

Än så länge har jag gett en im inj, tagit EKG:n, varit med på en vårt-op, tagit en massa blodtryck och pulsar, suttit med och lyssnar på telefonrådgivningen m.m. Idag var jag även några timmar på BVC och träffade några barn som skulle göra 6 mån kontroller, 1 ½ års kontroller och ett barn med en knöl på halsen. Ska vara lite på BVC imorgon också men då skulle det komma mer nyfödda bebisar. 

Var kom snön ifrån? Skit snö och skit kyla! Jag cyklade omkull imorse när jag skulle till tåget. Slog inte sönder någe med det var väldigt irriterande och så har jag lite ont i vänster smalben. Hmm.. Höll på att sitta på ändan nu på vägen hem också. Gillar verkligen inte isen..

Gick och la mig tidigt igår eftersom jag var väldigt trött, är det idag med så jag ska gå och lägga mig efter NCIS (om jag ens orkar se klart på det, haha).
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback