EKG:n & BVC

Idag fick jag åka med morfar till Hallsberg, vilket betyder att jag åkte 30 min senare än jag skulle göra om jag tog tåget. Var ändå inte färdig när morfar kom. Tvättade och fönade håret imorse och då burkar jag alltid bli sen eftersom jag inte orkar gå upp 15 min tidigare.

Var på mottagningen idag och då får man ta emot obokade och akuta patienter samt assistera och hjälpa läkarna och det behövs. Låter kul, eller hur? Det är det förmodligen också, dvs. om det händer någe. Känns som om jag bara tagit en massa EKG:n idag. Börjar dock få kläm på det där med att känna ut var elektroderna ska sitta. Lite svårt med överviktiga kvinnor med stora hängtuttar, men alla är ju olika så det är ju bra att jag får testa på lite olika patienter. Annars så tog jag bara ett blodtryck och puls på en patient som kom akut och så precis innan jag fick gå hem så var jag med och tittade på en undersökning i rectum. Kommer inte ihåg vad det hette, men det är en variant av rektoskopi, fast man inte går in så djupt. Patienten var osäker på om det var okej att jag var med, så jag fick inte se så bra. Men det är tydligen en rätt vanlig undersökning så det blir nog fler gånger.
Har iallafall varit på BVC idag med. Träffat en 2 månaders bebis och en 2 veckors. Skulle komma en tredje men de ringde och avbokade. Finns de någe bättre än små bebisar? Tror det inte. 2 veckor bebisens mamma hade ont i sitt snittärr så BVC-sköterskan tog med na till ett undersökningsrum så fick jag stanna hos bebisen. Bebisen ville inte ligga på rygg så den var lite ledsen så jag fick ta upp den :)  Men man vet ju aldrig om det är ok med mamman och så kunde hon inte svenska heller, men hon sa inget så det gick nog bra :)

Är väldigt trött idag, blev så seg av att inte göra någe speciellt. Ska nog ta och göra en tacopaj nu snart och sen ikväll är det Grey´s anatomy. Tror att förra veckan var så långt som jag har sett :)
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback